Matlei...forslag?

TuttiFrua

Glad i forumet
Er så lei av mat, men er jo sulten...så det blir mye usunn mat i form av cornflakes osv. Har dere noen forslag både på middager og andre måltider sommer er så fetende?

Hahaha, jeg er motsatt jeg har lyst på absolutt ALT hele tiden! Når jeg blir småsulten eller ikke orker store måltider passer jeg på å alltid ha mye nøtter og tørket og frisk frukt tilgjengelig! Også kjøpte samboern blender til oss her om dagen så nå har jeg begynnt å ha oppskåret frossen frukt i frysern som jeg blender med litt biola eller lignende og lager veldig sunde smoothies! Fantastisk som sunde mellom måltider...

Jeg prøver å spise ganske lette ting til middag, for jeg blir utrolig fort mett også veldig fort sulten igjen.. akkuratt som det ikke er plass til magesekken min lenger! Ting som kyllingsalat med pasta og soltørket tomat er jo lett og lage og tar kort tid. (spesielt hvis man har kald kylling og eventuelt pasta i kjøleskapet) Spinat salat med ost er også godt... Lager mye wok også! Går med en del retter som stort sett består av kylling og diverse grønnsaker.. hehe ;) Når jeg får lyst på usunne ting lager jeg potetbåter i ovnen og spiser med ost og mango chutney på.... Er jo ikke sånn ekstremt usunnt så det er et godt alternativ til f.eks potetgull med dipp...

Smoothie høres godt ut, men det blir fort masse kalorier det også da... Men skal prøve det :) Må prøve å kutte litt på inntaket av kcal, ikke slanke meg altså. Må bare prøve å ikke spise mer enn jeg forbruker.

Back
Topp