Matlei baby/tenner?

Piñata

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Simen fikk sin første tann på onsdag, og har siden tirsdag hatt 6-8 bæsjebleier i døgnet (mot 1 til vanlig). 
Jeg sliter med å få i han mat, han kniper igjen etter 2 skjeer grøt og middag, og drikker maks 50 ml melk av gangen. 
Eneste jeg får i han er yoghurt av denne typen, da spiser han helt opp.

Jeg synes det er vanskelig å se etter våte bleier når han bæsjer så mye, er så redd for at han skal tørke ut!
Gir han masse vann og juice da, tilbyr han ofte. 

Er det vanlig at de blir matleie når de får tenner?
Hvor lenge kan de plages i forbindelse med en tann?
Han har vært sånn i 6 dager nå, begynner å bli litt bekymret. Allmenntilstanden er fin da, han er ikke slapp eller noe.
Blid og fornøyd stort sett, vondt i tanna på kveld og natt.

USj, så kjedelig da Smulan! :(

Jeg har desvverre intet fornuftig svar til deg,men håper andre har og at det går seg til etterhvert! :)

Stor kos til lille Simen som har fått liten tannebiss! <3

Det er normalt at de ikke vil ha mat i kortere perioder iallefall.. Jente mi har vært sånn mange ganger.. skikkelig frustrerende!! Gutten har ikke kommet dit enda...  man kan jo se om bleia er våt selv om det er avføring i den... :)  

Uffda,det er utrivelig når de er slik! Men her gar jeg den erfaringngen at det går i perioder, og tannfrembrudd er ikke godt for alle. Gi han slik yougurt du og følg med på hvor mye vann/juice han drikker. Se også om huden hans "står" av seg selv, og blir han slapp, da skader det ikke å la legen se på han evt God klem

Nå virker han ikke så plaget av tanna lenger, men bæsjer fortsatt veldig ofte.
Han nekter grøt og middag, men brødskive med leverpostei og yoghurt går greit.
Drikker maks 40-50ml melk.. :-/ 
Frustrerende det her, han har alltid spist så mye! Hm... Men det tar seg vel opp igjen.

Det kommer til å gå opp og ned mange ganger seinere også..

Back
Topp