matlagings-spm.

carinasverden

Forumet er livet
Idag skal vi lage bakte poteter, men jeg kom nettopp på at jeg aldri har gjort dette alene før.

Det jeg luerer på er:
-Hvor lenge de skal stå? (ganske store poteter)
-Hvilken temperatur?
-Lager man krysset på toppen før de varmes?

Takk for hjelpen, føler meg egentlig litt dum nå[8D]

Prikk de med gaffel så de ikke sprenger i ovnen.. Jeg setter ovnen på 225 grader, og lar potetene stå mellom 75 og 90 minutter.. Greit å kjenne etter med en gaffel om de er ferdig eller ikke.. =)

ORIGINAL: Heidi_88

Prikk de med gaffel så de ikke sprenger i ovnen.. Jeg setter ovnen på 225 grader, og lar potetene stå mellom 75 og 90 minutter.. Greit å kjenne etter med en gaffel om de er ferdig eller ikke.. =)

okay, tusen takk[:D] da klarer jeg det nok[:)]

Jeg bruker å lage et lite kryss på forhånd ja, ha på litt olje og salt før jeg setter de noen minutter i microen for at det skal gå litt kjappere. Så pakker jeg de i aluminiumsfolie og setter de i ovnen til de er bløte. Kjenn etter med en kniv om de er ferdige!!

ORIGINAL: husfrua

nam... nå fikk jeg også lyst på bakt potet! [:D]

jeg også egentlig; fylt med kryddersmør, bacon og ost. Også salat ved siden av.... nam nam

ORIGINAL: tullemor79

ORIGINAL: husfrua

nam... nå fikk jeg også lyst på bakt potet! [:D]

jeg også egentlig; fylt med kryddersmør, bacon og ost. Også salat ved siden av.... nam nam

nesten det vi hadde. gode poteter, mitt hjemmelgade kryddersmør[:)] og bacon. Har ikke råd til smårettsbacon så jeg kjøpte et sånn halvkilosstykke og har skåret i biter selv[8D] vi hadde ikke på ost da, kanskje jeg skal prøve det også neste gang[:D]

Back
Topp