Hvordan spiser dere om dagen?
Noen som har cravings?
Eller mat de ikke har lyst på, men vanligvis spiser mye av?
Noen som er matlei?
Her går det i:
Frokost:
Enten
1. Smoothie med spinat, ananas, kesam eller crème fraîche og eplejuice
2. Havregrøt toppet med cottage cheese og frosne blåbær
Lunsj:
Enten
1. Eggerøre og bacon, agurk, paprika, cherrytomat og avocado, en appelsin
2. To kokte egg, to skiver ost, to skiver skinke, agurk, paprika, cherrytomat og avocado, en appelson
Mellommåltid:
Yoghurt og/eller eple
Middag:
Hverdag: kjapt og enkelt, helst laget på 20-40 min (fiskekaker, kyllingfilet og ris, servelatpølse og potetmos, supper, kjøttdeig og spagetti, fisk og pasta eller ris, osv). Alltid kokte grønnsaker ved siden av.
Helg: pizza, lasagne, taco
Kvelds: spiser sjeldent kvelds, da vi ofte ender med å spise middag i 18-1830-tiden. De få dagene vi spiser tidligere, spiser jeg enten knekkebrød, appelsin og annen frukt, havregrøt, eller litt middagsrester.
Cravings: appelsin, iskaldt vann med sitron, iskaffe (hjemmelaget), mye krydder i maten
Spiser lite som jeg ellers spiser mye:
Godteri og sjokolade
Jeg synes det er utfordrende å komme på nye middagsretter slik at vi spiser variert nok til hverdags. Skulle gjerne hatt litt mer fisk. Tror nok bare jeg må planlegge litt bedre.
Noen som har cravings?
Eller mat de ikke har lyst på, men vanligvis spiser mye av?
Noen som er matlei?
Her går det i:
Frokost:
Enten
1. Smoothie med spinat, ananas, kesam eller crème fraîche og eplejuice
2. Havregrøt toppet med cottage cheese og frosne blåbær
Lunsj:
Enten
1. Eggerøre og bacon, agurk, paprika, cherrytomat og avocado, en appelsin
2. To kokte egg, to skiver ost, to skiver skinke, agurk, paprika, cherrytomat og avocado, en appelson
Mellommåltid:
Yoghurt og/eller eple
Middag:
Hverdag: kjapt og enkelt, helst laget på 20-40 min (fiskekaker, kyllingfilet og ris, servelatpølse og potetmos, supper, kjøttdeig og spagetti, fisk og pasta eller ris, osv). Alltid kokte grønnsaker ved siden av.
Helg: pizza, lasagne, taco
Kvelds: spiser sjeldent kvelds, da vi ofte ender med å spise middag i 18-1830-tiden. De få dagene vi spiser tidligere, spiser jeg enten knekkebrød, appelsin og annen frukt, havregrøt, eller litt middagsrester.
Cravings: appelsin, iskaldt vann med sitron, iskaffe (hjemmelaget), mye krydder i maten
Spiser lite som jeg ellers spiser mye:
Godteri og sjokolade
Jeg synes det er utfordrende å komme på nye middagsretter slik at vi spiser variert nok til hverdags. Skulle gjerne hatt litt mer fisk. Tror nok bare jeg må planlegge litt bedre.