Matinntoleranse og barnehage.

Villemoen

Forumet er livet
Lurer på en ting.

Vi har fått beskjed om å kutte ut egg og melk til lisja her, pga mistanke om allergi.
Og i bhg lager dei varmmat kvar torsdag, då gjerne med egg.

Men er dei ansvarlige for å ikkje gje ho? Må ho sitte å knaske skiver då menst dei andre spiser varmmat?
Eller er det opp til meg og lage et alternativ og sende med?

ja dem er ansvarlige for at hun ikke skal få i seg mat med det hun ikke tåler i! Å dem må servere henne noe annet! Men håper virkelig dem gir henne noe annet enn bare brød! Gi dem gjerne tips til hva hun da kan spise.

snakk med de i barnehagen
jeg mener barnehager bør ta hensyn til slikt og evt kunne tilby noe annen varmmat en egg da

Selvsagt er de ansvarlig for ikke gi henne det! Sønnen min skal ikke ha melk og tomat blant annet. De kjøper feks melkefrie pølser. Men jeg har sagt fra at om de sier fra på forhånd tar vi med noe alternativt, feks melkefrie pepperkaker før jul etc.

i vår bhg lager vi egen mat til de med matallergi. Før æ gikk ut i permisjon hadde vi ei med glutenallergi og vi lagde alltid en egen posjon til henne, ikke alltid hun fikk helt samme meny men når det var varmmat fikk hun varmmat og ikke bare skive. ta en prat med de så blir dere nok enige

der ej jobba så hadde barn med matallergi alternative varer til maten.. der var f.eks glutenfrimelk om der var noen som hadde glutenallergi (bare et eksempel). vi lagde til anna mat til de barna..å prøvde å lage noe lunde likt til de. men om det er foreldre eller bhg som er annsvarlig for dette vet ej ikke. men om dere står for mat så syns ej ikke dere skal betale de matpengene.....

Tusen takk for svar!
Har akkurat fått vite om ditta, så skal ta det opp med dei i mårra [:D]

Back
Topp