Mating

Hanna C

Gift med forumet
når er det vanlig at barna sover hele natten? Nataniel er 1 måned gammel i morgen, jeg har pleid og ha ett nattstell, og ett tidlig på morgenen. Han sover som en stein mellom de to stellene. Men i natt sov han fra ca 24 til kl 09.00. Er det normalt. Ble litt bekymra da jeg våknet kl 07.30 og han sov like godt. Måtte sjekke om det var liv i han[;)] Jeg tenkte at han må jo være fryktelig sulten.. Er det vanlig og vekke ungene om natten, sånn at de får spist, og når skal man slutte med dette event?

Glad for svar[:D]

Klem Hanna C

Celina har sovet hele natte fra hun var 2 uker gammel.
Tror nok det er veldig forskjellig dette med nattesøvnen.

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg ikke skulle vekke barnet for å gi det mat.
Da sultfølelsen til spedbarn er som smerter for oss, så dersom de blir sulten så våkner de å skriker.

søstra mi sine unger sov hele natten fra de var en uke gamle. Og det har godt fint med dem.
De er nå 4 og 2 år.

Bare være glad at du slipper å stå opp om natten. får lang søvn.

Heia! SÅ lenge han spiser godt på dagen, så er det ikke nødvendig å vekke han for å gi mat om natten. Er vell igrunn veldig forskjellig fra barn til barn hvordan de sover om natten. Her er Elias fortstt våken en gang om natten for å få mat, og han er snart ett halvt år.

Tusen takk[;)][;)][;)]

Ungene er jo så forskjellige, spiser han mye på dagen trenger du ikke å bekymre deg.

Jobber selv på nyfødtavdeling på et sykehus,  og der sier vi at før barna er tre kilo bør de ivertfall ha et nattmåltid. Så lenge han er blid og førnøyd synes jeg du skal nyte det at han sover godt om natten. Du kan jo gå på helsestasjonen å veie hvis du er usikker på om han får i seg for lite. Oline vår sov hele natten de tre første mnd, nå får hun TRE til fire nattmåltid ,og jeg er like trøtt når jeg står opp som når jeg la meg...

Hvis han går opp i vekt, så kan du bare nyte nettene[:D] Nora sover også godt om nettene, noen ganger har hun et lite måltid[:D]Helsesøster sa til meg at jeg skulle ikke vekke henne, men passe på at hun får i seg nok måltider i døgnet(ca 6-7) Så når vekt kurven går opp kan vi bare zzZZzz[:D]

Snuppa mi er begynt å sove fra 00 til 07. Det er utrolig luksus for hun har våknet ihvertfall 2 ganger per natt. Håper bare det fortsetter sånn jeg [:)]

Back
Topp