Mating

Prinsen07

Betatt av forumet
Noen som vet hvor mye de ca spiser ved et måltid når dem er ca 2 mnd ? Han skal være hos besteforeldre fra fredag til lørdag, hvor mye melk burde jeg sende med ? Har 5 advent kopper som er fra 100 ml til 160 ml ca. Holder det ? Har mme også da tilfelle

Blir nok ikke 12 timer engang kjenner jeg meg selv rett. Tror jeg våkner 07 å løper for å hente han. hehe, gruer meg skikkelig til å være borte fra lille prinsegutten min. Men tror det er viktig man prøver.

Men takk for info, nå har jeg en viss peilig på hva jeg sender med.
Melka er fryst nå, vet du hvor lenge den den kan stå i kjøpeskapet etter den er tint ?

ORIGINAL: Trudelillelutt

Tror nok du skal sende med litt til ja. De spiser jo ca 6-8 måltider på et døgn. Tror han spiser mer en 100 ml pr måltid... Min formel for hvor mye som skal gies er nå værende vekt ta bort bakerste tallet, pluss 200. Isak var 5330 sist kontroll ergo 533 + 200 =733. Det vil gi en referanse ramme på +-20% av det en han trenger av mat i løpet av et døgn. Så hvis Isak er den + 20% så er han oppe i 890 ml ca.

Men uansett, send med avent koppene og mme da er du på den trygge siden. Spørs jo også hvor lenge han skal være hos besteforeldrene da. 24 timer eller 12. Tenk antall måltider du sånn ca. De spiser jo mellom 100-150 ml nå kan jeg tenke meg ut fra regnestykke jeg fant på nettet [:D]

Jeg har hørt at mange som har opplevd at melka har skilt seg når de tiner den opp. Ikke verre enn at du smaker på den.

Hmm det kan da ikke ha noe å si... Det er jo helt normalt at den fete delen skiller seg... Om jeg pumper meg så har melka skilt seg i løpet av natta i kjøleskapet... det er bare å riste den igjen og er ikke no tegn på at den er dårlig

Back
Topp