Mating på natta

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Hvor gammel er babyen deres og hvordan er matinga på natta? Ca hvor ofte og hvor lang tid tar hver amming, gir dere flaske/ammer, ammer dere i senga eller står dere opp? Bleieskift for hver amming?
 
Mini er 10 uker nå. Ammer før vi legger oss ca kl 23, og så våkner han og er sulten ca kl 2-3 og 5-6. Er ofte litt vanskelig å få han til å sovne igjen etter amminga på morgenkvisten. Ammer liggende i senga, han sover i bedside crib. Skifter bleie om det lukter bæsj, må ofte skifte minst en gang i løpet av natta. Har stellebord på soverommet så jeg slipper å gå ned på badet for bleieskift:)
 
Hvor gammel er babyen deres og hvordan er matinga på natta? Ca hvor ofte og hvor lang tid tar hver amming, gir dere flaske/ammer, ammer dere i senga eller står dere opp? Bleieskift for hver amming?

3 uker. Her delammes det, så frøkna får pupp og flaske mellom 12-01 som regel (kan bruke lang tid på måltidet). Så har jeg på klokken til tre timer etter - da får hun pupp, og flaske hvis hun ønsker det. Så sover vi til hun våkner igjen (etter 2-3 timer som regel). Ammer/gir flaske i senga. Bytter bleie ved bæsj naturligvis, men prøver å få gjort det ved tiss også da hun lett blir litt prikkete nedentil - så tydelig at hun trenger hyppig skift (da vi allerede bytter ofte)
 
Lille her er to uker. Vi legger oss mellom 22-23 og hun får mat da. Så våkner hun en gang mellom 1-3 for å få mat og en gang mellom 5-7 :) Bytter bare bleie hvis hun har bæsjet. Vi sover som regel til 9-10 da hun også våkner for å få mat da.

Hun bruker alt mellom 15-30 minutter på et måltid, og vi bytter på å amme liggende i sengen og sittende!
 
2 uker i dag.. Kun mme.
Hun (og vi) legger oss ca 23-00 (litt ettersom når hun får «siste» flaske.)
Våkner etter ca 4t, skifter som regel bleie (i vuggen) hver natt, da små prinsesser tydeligvis blir survete av tiss i bleia :joyful:
Så sover hun videre ca 3-4t, og da er det morgen :) Hun får 120ml ca hver 3t, og 90ml om natta.
 
2 uker i dag.. Kun mme.
Hun (og vi) legger oss ca 23-00 (litt ettersom når hun får «siste» flaske.)
Våkner etter ca 4t, skifter som regel bleie (i vuggen) hver natt, da små prinsesser tydeligvis blir survete av tiss i bleia :joyful:
Så sover hun videre ca 3-4t, og da er det morgen :) Hun får 120ml ca hver 3t, og 90ml om natta.

Ammet du først også gikk du over til mme? Hvis så, hvordan gjorde du det?:)
 
Ja, stemmer ;) Jeg gikk rett over fra pupp til flaske med mme fra en dag til den neste (hvis det var det du tenkte på?) :)

Jepp:) Vurderer nemlig selv å «gi opp» ammingen etter to uker med stress, tårer og styr, så ville bare høre hvordan du gjorde det :)
 
Her er mi snart 3 uker. Hun henger på puppen stort sett hele kvelden fram til hun sovner en gang i 22/00-tiden. Deretter sover hun 3-5 timer før hun bæsjer i 03/04-tiden og henger på puppen i ca 2 nye timer før hun sover 2-3 timer til. Så hun bruker evigheter på å spise, men er også den av mine som har sovet lengst sammenhengende.
 
Jepp:) Vurderer nemlig selv å «gi opp» ammingen etter to uker med stress, tårer og styr, så ville bare høre hvordan du gjorde det :)
Gikk veldig fint her :) Hun får litt maltekstrakt i 2-3 av flaskene pr dag for å holde magen bra ;)
(2 «dråper» pr flaske på 120ml.)
 
Lille er 4 uker i morgen og våkner 1-2 ganger på natten. Har bedside crib så jeg ammer i sengen og det kan ta alt fra 30 min til en time. Hvis han stopper opp så går jeg og skifter bleien hans også fortsetter vi til han sovner igjen og jeg kan legge han tilbake i sengen :)
 
Lillesøster er 1 uke i morgen. Vi mater hver 3. time sånn ca, frem til hun går litt opp i vekt (er frisk og fin, gikk bare ned litt mye etter fødsel) ☺️ Hun er ikke enkel å vekke da, kan bruke opp i mot en time for å få henne til å spise, men vi må jo bare.. Måtte det med storesøster også.
Ammer på natt, og skifter bleie i pause - for da våkner hun litt mere til og jeg får gitt mat.
Vi prøver ulike stillinger, men sliter med at hun har vanskelig for å koble seg på puppen - og kobler seg av og på mye igjennom mating, og blir da frustrert og kaver en del. Ikke noe feil med stillinger eller sugeteknikk (er sjekket), så vet ikke hva det er. Vi prøver oss litt frem.

På dagtid så får hun både pupp og litt mme, i samråd med ammeveileder og jordmora mi. Så får vi se hvordan det går ☺️
 
Back
Topp