Mating på natta

MichiB

Andre møte med forumet
Gir dere fortsatt flaske eller ammer på natta? Her våkner fortsatt jenta to ganger per natt for å spise, kjenner jeg begynner å bli veldig trøtt av det og kunne gjerne tenkt meg å redusere det til i allefall en gang. Er heller ikke sikker på om hun egentlig er så veldig sulten, men mest bare vil ha litt nærhet.. Hun legger på seg som hun skal. Noen som har tips til hvordan jeg kan forsøke å kutte ned på nattespisingen? Eller om dette er noe babyen må styre selv?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her våkner han fortsatt en del på natta. Minst to ganger mellom 22 og 06, gjerne flere og.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Spørs hva man kaller natt. Stort sett våkner hun rundt seks-tiden og får mat, men da sover hun videre til 8-9 så jeg regner ikke det som natt.
Men det kan skje at hun våkner 3 isteden for seks, men da sover hun til 8 uten mat.
Jeg sover ikke på samme rom som henne, så da våkner jeg ikke av smålyder.
Det er ganske vanlig at de våkner litt men sovner igjen av seg selv. Da trenger man ikke ta de opp for å gi mat (så sant de ikke gråter skikkelig da).
Men samtidig er det noen barn som trenger mat om natta til de er over året.


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her har det vært spising to ganger på natt (mellom 19 og 8 ) frem til et par dager siden. Nå har han utsatt det første måltidet til rundt 6 noe som gjør at det andre utgår og han spiser frokostgrøt i 9 tiden. Endringen kom etter at vi økte til 2 grøtmåltider på dagen.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Her er det 2-3 matinger i løpet av natten, sånn ca 1, 3 og 5. Håper det hjelper når han kommer seg på eget rom, gjorde det med storesøster. Skal flytte han over på eget rom om et par uker :) håper vi blir ferdig med rommet hans snart, litt treige ;-)
 
Her er det også 2-3 matinger (amming) på natta. Begynner også å bli litt sliten av det, men det er visst normalt... Trodde det skulle hjelpe med grøt på kvelden, og har gitt det en ukes tid, men jeg syns bare han er mer urolig på natta enn før! Noen som har erfart noe lignende? Kanskje han bare trenger tid til å venne seg til grøten? Eller kan det tyde på at han ikke er helt klar for grøt ennå?
 
Ho spiser èn gang om natta, mellom 4 og 6 en gang. Gjort det lenge, og fortsetter sikkert en stund til :) Jeg ammer.
 
Nei.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hun legger seg i 7-8 tida og får som regel mat en gang i 4-5 tida, og sover da til 7-8 tida :) noen ganger sover hun 11 timer i strekk også, vet det er luksus. Har hatt det slik siden hun var 4 uker. Vi ammer.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Én til to maringer iløpet av natta. Sovner som regel rundt 19, spiser i 2-3 tida og i 5-6-7-tida. Hender seg at han har sovet helt til kl 6 uten mat, men det er ikke ofte :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ammer henne én gang mellom 4-6. Da legge hun seg kl. 07:30. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
De er jo fremdeles små babyer og kan trenge mat om natten en god stund til.
Har ikke vurdert avvenning i det hele tatt jeg.
Ammer henne alt fra en til tre ganger mellom hun blir lagt og frem til det er morgen ca åtte :) ammer i sengen, så ikke noe problem i det hele tatt.
 
Baby er 9 mnd og vi nattammer fortsatt. Kommer til å gjøre det så lenge han vil.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Får flaske to ganger, den første rundt kl 24 og den andre ca 4 timer senere.

Storebrødrene spiste på natta til de var 9-10mnd gamle, så jeg regner med ei stund til det er over for frøken også
 
Skjønner det er ganske variererende -som alt annet :) i natt spise hun bare en gang, utrolig kjekt med litt lengre sammenhengende søvn!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her legger vi ho i 19 tida... gir henne en flaske mme før vi legger oss sånn i 23.30 tida... da greier ho seg uten mat frem til frokost i 08.30 tida... meen ho har en liten våkeperiode i fire tida om natta... vil ikke ha mat da, bare "prate".. håper å få slutt på det etterhvert.... Ho sover på eget rom...
 
Våkner her og.... Alltifra en til fire ganger om natta... Håper det snart går over xD


Lillegull 070414 :D
 
får mat i 18 tida når ho legger seg, så litt i 22 tida, rudnt 02 og 05-06 når ho står opp. Spiser bare pupp, blir deilig å slippe natt amming etter hvert, men det er jo ganske koselig også da <3
 
Legger seg 18.30 og sover da i ett strekk frem til mellom 03 - 05, får da pupp og sover så igjen til ca 07.


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Jups, alt for mange ganger... Gjerne hver andre time *snork*


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp