Mating på natt

Kh86

Flørter med forumet
Vekker dere barnet på natta for å amme/gi erstatning eller venter dere til barnet våkner av seg selv? Frøkna her i hus på 5 dager våkner ikke av sult foreløpig.

Last edited:
Vekker dere barnet på natta for å amme/gi erstatning eller venter dere til barnet våkner av seg selv? Frøkna her i hus på 5 dager våkner ikke av sult foreløpig.ååååååå
Det kommer helt an på hvor stort barnet ditt er. Om du har et lite barn (i vekt) eller eventuelt et barn som legger litt dårlig på seg, så hadde jeg vekket på natten. Den beste måten å øke melkeproduksjonen er ved amming på natt. Men disse ammerutinene til baby endrer seg nesten like kjapt som været her på vestlandet - så plutselig våkner barnet av seg selv og vil ha mat på natten. Men så lenge ammingen fungerer og barnets vekt er ok - NYT SØVNEN! :-)

Jeg har aldri vekket noen av mine barn for mating på natten.. -men nå har de alle vært store, og spist bra på dagtid :) Lillemor nå sov 5-6t i strekk de første 5 nettene.. Kjempedeilig..!!!
(Men det var kortvarig da :joyful: Nå skal hun ha hver 3. time..)

Jeg har aldri vekket noen av mine barn for mating på natten.. -men nå har de alle vært store, og spist bra på dagtid :) Lillemor nå sov 5-6t i strekk de første 5 nettene.. Kjempedeilig..!!!
(Men det var kortvarig da :joyful: Nå skal hun ha hver 3. time..)
Jeg synes det er så deilig at hun nå sover 3 timer av gangen. Eldste sov 45min - 1:30 av gangen på natta. Da var jeg på nippet til fødselsdepresjon:banghead:

Jeg synes det er så deilig at hun nå sover 3 timer av gangen. Eldste sov 45min - 1:30 av gangen på natta. Da var jeg på nippet til fødselsdepresjon:banghead:
Uff ja det er virkelig brutalt tøft å ikke få nok søvn
:( Her en natt satt jeg i senga med Tindra på brystet, etter en hel masse små-mating strukket over noen timer.. Og kun minutter med søvn innimellom..
-og jeg tenkte «ahhh dette hadde jeg glemt/fortrengt hvordan var..!» :meh:
Dagen etter hadde vi invitert et vennepar på gåtur og middag..!! LURT :wacky: Jeg følte jeg hadde mørke ringer under øynene helt ned på kinnet :eek:
Men... koser meg masse med lille frøken da:Heartpink
-selv om jeg ser frem til det går an å etablere rutiner ;)

Jeg må vekke opp gutten min hver 3.time, men det er fordi han var veldig liten av vekst ved fødsel. Du kan jo høre med helsestasjonen hva de råder deg til.

Gutten min våkner av seg selv om natten, så ammer ca hver 3. time om natten. Noen ganger oftere (men han har god vekt og legger riktig på seg, så jeg trenger ikke kontrollere han. Men om bryst/melkesprengen melder seg, lar jeg det ikke gå for lang tid, det gjør såååå vondt å amme da).
Men om dagen er det amming oftere.

På natta vil lille ha mat ca hver andre time. På dagen går det alt mellom 1 og 3 timer mellom hver gang hun vil ha mat :)

Vekker dere barnet på natta for å amme/gi erstatning eller venter dere til barnet våkner av seg selv? Frøkna her i hus på 5 dager våkner ikke av sult foreløpig.
her våkner han hver 2-3 time og får
Mat da etter ønske. Ellers hadde jeg nok vekket senest hver 3 time

Aldri vekket på natt.
Han våkner av seg selv når han er sulten :-)
Går gjerne 4-5 timer på natten. Så sover han 4-5 timer til etter det.

Her våkner han hver 2./3. time i løpet av natta. Ble rådet på heldestasjonen til å ikke vekke på natta hvis han sover lenge, men han har lagt godt på seg og de har ingen bekymringer ifht vekt.

Back
Topp