Mating på kveld

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Lille frøkna legger seg i 19 tiden på kvelden... Stort sett skal hun ha mat i 12 tiden igjen..Vi pleier å legge oss i hal 11 tiden så er ganske trøtt når hun skal ha mat første gang... Så lurer på om jeg bare skal gi henne når jeg legger meg, men vil jo samtidig lære henne å såve lenger uten mat da hun stort sett skal ha mat hver 3 time ellers på natten... Hva hadde dere gjort? Hva gjør dere som ammer?

Vekker henne aldri for amming. Er ca null rutine på søvn her, så amming skjer når jeg ser hun er sulten eller at hun gir klar beskjed:p
Du kan jo eventuelt prøve en gang for å se.

Her kom vi ganske fort inn i en rutine på kvelden. I starten måtte hun ha mat hver 3. time døgnet rundt. Men etter hvert klarte hun å sove lenger og lenger. Men hun sover ikke så mye på dagtid. Mye våken. Har en lang dubb ellers blir det bare små pauser.
Hun er 10 uker nå. Og merker at hun kommer mer og mer inn i rutiner.
Ordner henne for kvelden rundt kl. 21 når de to store er lagt. Ammer og sovner som regel kl.22-23. Pleier å legge meg rundt den tia jeg også. Vanligvis sover hun hele natta nå. Må si vi er heldige!
Pleier å våkne rundt kl.06. Men varier litt. Ammer alltid når hun er sulten. Vekker aldri, dette styrer hun selv.
Men dette med soving er veldig forskjellig i fra barn til barn.Vår eldste sov ikke ei hel natt før han var 2 år. Mens han mellomste har alltid sovet på natt. Så håper veslejenta fortsetter å sove godt på natt. Vet hvor slitsomt det er med nattevåk.

Last edited:
Vi har ikke fått noen rutiner enda, men jeg legger meg med henne i 10-tida, og så sovner vi i 11-12-tida. Sover ca 5 timer før hun våkner for litt mat, og så sover vi videre til 7-8 som regel :)

Min sovner ikke før i 22-24 tiden som regel, og da sover han til 5/6 før han vil ha mat og så vil han ha mat igjen ca hver 3.time etter det :)
Han bruker og spise ofte og mye på kvelden som sikkert holder han mett hele natten :)
Er sikkert normalt at de sover lengre den føtste perioden av natten for så å våkne oftere etterpå?

Min sovner ikke før i 22-24 tiden som regel, og da sover han til 5/6 før han vil ha mat og så vil han ha mat igjen ca hver 3.time etter det :)
Han bruker og spise ofte og mye på kvelden som sikkert holder han mett hele natten :)
Er sikkert normalt at de sover lengre den føtste perioden av natten for så å våkne oftere etterpå?
Det gjør ihvertfall mini her også. Hun legger seg mellom 20 og 21. Sover lenge da,mens jeg er våken,og etter første amming da går det ca tre timer mellom de neste ;)

helt vanlig :) er omtrent sånn her også :)

Her ligger lille på puppen stort sett hele kvelden fra 20.00 å utover. Så sovner han i 23-23.30 tiden. Da sover han til i 05.00 tiden, mater han og så sover vi til i 9-10 tiden. Lar han styre døgnrytmen sin og matingen selv :)

Vi prøver å legge ham i syv-tiden men han sovner sjelden før halv ti-ti. Så vi flyr inn og ut av soverommet for å amme, bysse, putte i smokk osv.. Litt slitsomt, er bare å glemme og prøve å få gjort noe annet på kveldene..

Her ligger lille på puppen stort sett hele kvelden fra 20.00 å utover. Så sovner han i 23-23.30 tiden. Da sover han til i 05.00 tiden, mater han og så sover vi til i 9-10 tiden. Lar han styre døgnrytmen sin og matingen selv :)
Høres akkurat ut som her, bortsett fra at han har sovet litt lenger det første strekket. Kunne godt tenke meg å legge han tidligere og heller stå opp litt før, men lar han styre helt selv foreløpig :)

Back
Topp