Mating og leggetid.

Bruker59ce

Flørter med forumet
Hei!
Når er snart sønnen min 6 mnd og han får mme.
Han får mme i åtte-halv ni tiden.
Han får mme og grøt i elleve-halv tolv tiden.
I tre-fire tiden får han mme og fruktmos. Skal begynne med middagsmat her nå.
I halv sju-sju tiden får han mme og grøt.
Rundt kvart på ti får han mme og så er det leggetid.

Ser at han ikke skal ha flere enn 4-3 måltider med mme nå når han er 6 mnd og vi bør vel begynne å trappe ned på måltidene slik at han får rundt 4 faste måltider etter hvert og at han skal begynne å legge seg litt tidligere.

Hvordan har dere gjort dette?
Kan jeg kutte ut mme de måltidene han får grøt og gi vann i stedet? (Bruker vann nå også)
Kan han begynne med brødskive?
Når skal jeg begynne å legge han nå?
Hvor mange kviler om dagen?

Håper dere kan svare meg!! :)

Hei!
Vet ikke om jeg kan hjelpe sånn all verden, men jeg kan jo fortelle om våre rutiner angående mat og soving?

Søvn er jo veeeldig individuelt for disse barna våre, men det sies jo at søvn avler søvn :-)
Jenten min sover fra 20:30 til mellom 6:00-7:30.
I løpet av dagen sover hun tilsammen rundt fire timer - fordelt på 3-4 lurer. (Jeg lar henne sove i seng på formiddag og triller turer utover dagen). Vi har nokså faste sovetider, det er blitt et must for oss etter mye trøbbel med søvn!
Jeg hadde gjerne lagt henne tidligere på kvelden, men tenker å gradvis legge henne tidligere, for jeg risikerer vel å måtte stå opp kl 4 om natten hvis ikke, hehe.

Mat:
Frokost-grøt og mme: litt avhengig av når hun våker, men mellom halv syv og halv åtte
Middag og mme: mellom 11 og 13 (avhengig av når hun sist fikk mat)
Fruktsnack og mme: Mellom 15 og 16
Kvelds: kl 19 og mme rett for leggetid

Jeg prøver å la det går over tre timer mellom hvert måltid!
Jeg fikk et godt råd av helsesøster, og det er at om man drøyer mellom måltidene på dagtid, så er det større sjans for at babyen din sover lenger i strekk! Jeg har måttet avvenne jenten min med måltider om natten, siden hun snudde alt på hodet og helst ville drikke maaaaasse om natten.
Hun spiser godt ved hvert måltid, og derfor kan vi trygt la det gå tre-fire timer mellom hvert måltid. Dette var noe jeg brukte en ukes tid på å drøye ut.. Det vil si at jeg forsøkte å sysselsette henne og distrahere henne - for å kunne drøye spisingen enda litt lenger. Dette etter råd fra helsesøster da hun ville amme hvert tiende minutt...

Vet ikke om dette var til noe hjelp - men masse lykke til! :-)

Back
Topp