Mating dag 2

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Dag 2 i dag, og poden har nesten ikke spist noe. Spiste/lå på puppen mye i går som var 1ste dag. Han har sovet og sovet og sovet. For vekten sin del har det ikke noe å si sa de på sykehuset, men ville helst hatt i han litt mer. Hvordan var det med dere og melken dag2, hadde dere noe? Spiste de?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde nesten ikke melk i begynnelsen, og min også sov mye dag 2 og spiste nesten ikke. Dag 3 lå han og sugde nesten hele dagen, men fikk jo ikke i seg mye, og da han hadde gått ned litt mye i vekt, ville de gi ham erstatning. Det fortsatte vi med, siden det tok meg over en uke å få nok melk, og vi fikk to ekstra kontroller for veiing. Gadd ikke å bli stressa, og hadde nok rett, for nå er han over fødselsvekt, spiser godt og melka er godt i gang :)

Er vanlig at de går ned i vekt de første dagene, så det er riktig det sykehuset sier om at vekten ikke har noe å si de første dagene :) Jenta her sov og sov hun også, men jeg hadde/har så rikelig med melk at tross slappheten hun hadde av gulsotten og det at hun sov så mye, så la hun på seg av den mengden hun fikk de få gangene hun var våken.

Skal ikke pumpe meg eller noe i dag da, bare vente til han er klar for litt mer aktiv mating?

Skal ikke pumpe meg eller noe i dag da, bare vente til han er klar for litt mer aktiv mating?

Du bør pumpe eller håndmelke deg for å holde produksjonen oppe:)

Ikke bekymre deg , det er helt normalt at det er slik i starten. Var akkurat sånn for meg også .

Mange babyer er kvalme det første døgnet pga de kan ha svelget fostervann. Mi snuppe spiste nesten ikke det første døgnet. Men la hun til puppen, jeg pumpet ikke. Melken kom når kvalmen hennes gikk over og hun begynte å suge.

Tok meg 4 dager før jeg fikk fart på melkeproduksjonen, han sov en del men Prøvde å legge han ofte til brystet. Bodde i senga hjemme den første tiden, bare amming og avslapping på mor og barn. :) gikk fort opp i vekt når melka kom :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Kjenner til frustrasjonen din! Her er lillegutt 8 dager nå og bare sover og sover! Så og si umulig å få i mat! Bare sovner ved puppen og suger dårlig :( har prøvd alle triks i boka her!

Er vanlig at de går ned i vekt de første dagene, så det er riktig det sykehuset sier om at vekten ikke har noe å si de første dagene :) Jenta her sov og sov hun også, men jeg hadde/har så rikelig med melk at tross slappheten hun hadde av gulsotten og det at hun sov så mye, så la hun på seg av den mengden hun fikk de få gangene hun var våken.

Hvor gammel var jenta di når det snudde?

Jenta mi tok ikke igjen fødselsvekten før hun var over tre uker. Jeg ammet hele tiden, men hadde ikke nok melk på kvelden. Så hun får erstatning en gang i løpet av døgnet.

Det tok litt tid før jeg fikk skikkelig melk, så hun gikk så mye ned i vekt at sykehuset ga mme til henne hver tredje time etter at jeg hadde ammet henne i en halvtime, etter det måtte jeg pumpe meg samtidig på begge brystene. De første par dagene før hun fikk erstatning og hadde gått ned i vekt, så låg hun på brystene 24/7. Grusomt vondt, men var verdt det da melken endelig kom ;)

Back
Topp