Mating av barna

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Mange som spiser selv, eller mater dere fortsatt til alle måltid?

Her spiser ho kun skalker selv, at annet må eg hjelpe ho med. Og måltidene er ikkje lette, ho må distraheres og oppmuntres- men maten går ned då [:)]

Her mater jeg Emma stortsett til alle måltider. Hun pleier å kaste brødbitene om jeg ikke hjelper henne.

Jeg mater til alle måltidene.

Nicolai spiser brødskiva si selv, en og en bit med leverpostei som regel (blir litt gris da...)
alt med skje må jeg gi han, har prøvd men han sjønner ikke dette med skje[:)]
Han drikker vann selv fra kopp og melk fra flaske hvis han sitter i sofaen men får det ikke til i tripp-trapp-stolen (får ikke til å løfte så høyt, eller...sjønner det ikke heter det vel[8D])
skikkelig dreisen på baby-safe-feederen, og plukker floeren sin selv

Brødbiter spiser hun selv. Grøt, middag og fruktmos gir vi henne med skje. Men hun har som regel en skje i hånda selv også (evt noe annet å plukke på). Om kvelden hender det vi må distrahere mer.

Kavringer og kjeks spiser han selv. Brødbiter av og til, hender jeg holder biten slik at han kan ta den, men nå har han funnet ut at det er bare å bøye seg bort til biten og gape over [8|], når han tar bitene selv blir det litt gris, men fins vann og såpe så da gjør det ikke noe. Middag og grøt gir jeg han, mn tenkte å la han få spise litt middag selv, blir garantert mer gris enn spising da [;)]. Drikker selv av tutkoppene.

Spiser brødbiter selv (men pleier å hjelpe hun litt så det skal gå litt raskere). Ellers mater jeg hun. Flaske drikker hun av selv om hun ligger, men om hun sitter må jeg som oftest hjelpe til.
Babyfeederen holder hun selv også.

Han spiser skive selv, kjøttkake, kavring, kokt potet, gulrot, fiskekake, sånne ting han kan ha i hånden. Men ikkje det som må inn med skjei. Han kaster det rundt i rommet enda.

Drikker selv av tutekopp

Han spiser ikke selv!! Er overhodet ikke interessert i å prøve en gang. Tilbyr hver eneste gang, men neida..Regner med at det kommer etterhvert. Han holder tutekoppen sin selv da, sånn immimellom. Men vet ikke hvor mye væske han egentlig får i seg da[8D]

Hun spiser nesten alltid skive selv, men hjelper henne hvis det må gå raskt unna eller jeg vil unngå søl. Hun klarer fint å putte skjea med mat i munnen selv, men det blir ofte en del gris så har vært litt late der i det siste og bare matet henne [:)] Til middagen får hun alltid noe hun kan spise selv, f.eks større biter med grønnsaker som hun kan gnage på, og så mater vi henne med resten.

Spiser skive selv,underholdene og mye gris,men går da ned...Grøt og middag er det vi som gir,med masse distraksjoner og egen skje i ene handa.Om ikke hun har det,er det å slå vekk skjea en stor hit[X(][:D]
Hehe,vaska taket reint for pasta idag[:D][8D]

ORIGINAL: Scorp80

ORIGINAL: linko

Her mater jeg Emma stortsett til alle måltider. Hun pleier å kaste brødbitene om jeg ikke hjelper henne.

samme her.. Jeg har prøvd gi hu småbiter i hånden for å spise selv, men da bare moser hu det inni hånda for så å kaste det rundt..

Det høres kjent ut gitt[:D]

Her mates hun, men spiser kjeks og sånn sjøl[:)] også drikker hun sjøl[:)]

Back
Topp