Materialer til voksipose

babyT

Forumet er livet
Hei [:)]

Har planer om å sy en voksipose til nurket, og lurer litt på hvilke materialer dere anbefaler å bruke.

Tenkte å kjøpe fleece til å ha på innsiden, men hvilken type stoff på utsiden? Kan man bruke "vanlig" bomullslerret, eller bør det være sterkere/tettere stoff? Har termin i februar, og bor i Finnmark, så tenker å bruke ei gammel dundyne inni (bare sende den til rens først for sikkerhetsskyld). Eller ville dere spandert ny dyne også? Dyna jeg har vet jeg er veldig varm og god, men den blir ikke brukt nå fordi det er litt lite fjær i den, noe som ikke gjør noe når jeg skal sy den om. Er jo bare å riste fjærene over til den siden jeg skal bruke [;)]

Forslag til nettbutikker som selger stoff (annet enn stoff&stil)?

Mange spørsmål på en gang, men håper noen kan svare [:)]

Jeg kjøpte poplin stoff. Kjøpte det på stoff og stil, vet ikke om noen andre butikker[:)]

Så litt på poplinstoffet derfra idag (fikk katalogen i posten). Det er litt sterkere enn vanlig bomullsstoff? Holder seg kanskje bedre, og er lettere å holde rent?

Jeg har sydd to poser... begge har fleece innvendig, samt den billigdyna til ikea som fòr, og på den ene har jeg vanlig bomullstoff utvendig, og det funker fint det, og på den andre bevernylon utvendig

har brukt vanlig bomullsstoff. det er min beste erfaring. den posen jeg brukte før denne jeg laga var også i bomull, og holder bra. Bør kjøpe ordentlig flis viss du skal bruke det inni, for ellers kan det bli veldig veldig nuppete og stygt etterhvert. Mn det er min erfaring..

Back
Topp