Mater dere fuglene nå??

*p!nk smile*

Forumet er livet
Kom på at jeg må ut å gi påfyll av mat til disse forfrosne fuglene...kuler/brød og solsikkefrø[:D] Lurer på om jeg skal sette ut litt lunket vann,men det fryser vell på 2sek[;)]

ORIGINAL: hopsideisi

ja, vi har den samme dompappen hver dag her (troooor det er den samme da)[;)]

tam, kommer nesten helt bort til oss.  sitter å titter inn vinduet, og den får mat hver dag[:D]

Den vil sikkert inn å varme seg[8D]

Vi har meiseboller og annet snacks i plommetreet og jeg må stadig fylle på der. Er litt varmsom med brød og sånt siden det er så mye dådyr som trekker ned til husene her når det er kaldt. Vil liksom ikke ha noe matsted for dem her. [:)]

Vi har masse fugler ute på "matstasjonen" vår - der har vi et rør med frø og et stativ med masse meiseboller (de blir bare spist på den første tiden, så vil ikke fuglene ha dem, men de blir fort harske og ekle når de har blitt våte). 

Her har de fått mat siden tidlig i høst. Solsikkerfrø, viltfuglblanding og nøtter, samt en og annen brød/bollebit.

For tiden er det mest kjøttmeis og dompapp, men har hatt en del andre fulger innom, i høst hadde jeg mye grønnfink og granmeis, i tilleg til kjøttmeisen, og nøtteskrika, flaggspetten og spettmeisen var også oftere inn om, nå dukker de opp bare av og til. Har prøvd å tatt bilde av de fleste av dem, men ikke alltid like lett å få god kvalitet på bildene gjennom kjøkkenruta.[:)]

Vil gjerne mate dem.. men ville vært selvmord for dem og hente maten evt.. jeg har 6 katter[:-]
Da er det nok tryggere å la være[8D]

[:)]Forer fuglene hele året jeg. Lager en del fuglemat selv også. Smelter smult,eller delphiafett og blander inn nøtter,mandler,fuglefrø og kokos.Plukker en del rognebær på høsten som jeg legger på fuglebrettet nå. Og så legger jeg ut epler ol.I tillegg til vanlige meiseboller og villfuglblandinger.
Og så har gubben gjort noe søtt[:D]. Vi har utelamper på verandaen,og de har 60w pærer-som står på dag og natt,fordi gubben så at spurvene satt på lampen for å varme seg[;)]Han satte opp sittepinner der,og satte opp en "levegg" for spurv i tillegg....

ORIGINAL: MICAmor

[:)]Forer fuglene hele året jeg. Lager en del fuglemat selv også. Smelter smult,eller delphiafett og blander inn nøtter,mandler,fuglefrø og kokos.Plukker en del rognebær på høsten som jeg legger på fuglebrettet nå. Og så legger jeg ut epler ol.I tillegg til vanlige meiseboller og villfuglblandinger.
Og så har gubben gjort noe søtt[:D]. Vi har utelamper på verandaen,og de har 60w pærer-som står på dag og natt,fordi gubben så at spurvene satt på lampen for å varme seg[;)]Han satte opp sittepinner der,og satte opp en "levegg" for spurv i tillegg....

Så koselig da[:)]

Tror jeg hadde trivdes som spurv hos deg[8D][:)]

ORIGINAL: MIZZbigBADAbing

JA,gjør det. Mest lyst til å bygge dem et hus i denne kulda også,hehe.[8D]

Sign...sko fanget fuglene å tatt på dem goe fugle vintersko [:D] Å hengt opp små fuglesoveposer,haha[;)] Sweet[8D]

Back
Topp