Maten forandrer seg

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Eller, mitt syn på maten.
Jeg har alltid være en stor tilhenger av brød med banan! Men nå er det helt motbydelig :oops:

Fler som har fått avsmak på mat som man vanligvis liker?

Ja. Liker ikke ost og andre vanlige pålegg lenger. Så jeg sliter litt med å få i meg mellommåltider.

Jeg har blitt mer glad i tradisjonell mat, som brødskive el knekkebrød med hvitost eller leverpostei. Men liker ikke så godt sterk mat nå, og heller ikke blanding av for mange smaker.

Leverpostei er vanligvis det eneste pålegget jeg spiser, nå har jeg mistet lysten på det. Det samme skjedde forrige svangerskap, og det tok fem år før jeg begynte å spise det igjen!!

Kan ikke spise mat med for mange smaker. Klarer ikke taco lenger, det er vanligvis favoritten. Må spise salt mat. Klarer ikke brus og søtsaker..

Smakene på mat er ikke det samme som før ... alt smaker anderledes og veldig intenst. Så sliter med å spise og finne noe som virkelig frister for alt smaker jo helt anderledes enn det jeg forventer m

Pepsi max og pølser går ikke med her.. har vært hardnakka Pepsi max drikker alltid, og i sist svangerskap, men nå spyr jeg bare av det..
Er jo ikke sunt, så det er vel egentlig bra å venne seg til noe annet :)

Ostesmørbrød går ned her. Så lenge osten er godt grillet.

Jeg har fått avsmak på sterk mat, kremet mat, kaffe, laks og te.. Klarer å få i meg tradisjonell husmannskost, og er heldigvis hektet på brødskive med leverpostei og jarlsbergost :) Skal gå til innkjøp av toastjern, mistenker det kommer til å bli hyppig brukt på de verste dagene med kvalme

Jeg har fått avsmak på sterk mat, kremet mat, kaffe, laks og te.. Klarer å få i meg tradisjonell husmannskost, og er heldigvis hektet på brødskive med leverpostei og jarlsbergost :) Skal gå til innkjøp av toastjern, mistenker det kommer til å bli hyppig brukt på de verste dagene med kvalme
Merket at tanken på toast var grusom. Det skal jeg iallfall ikke ha ;)

Jeg har blitt mer glad i tradisjonell mat, som brødskive el knekkebrød med hvitost eller leverpostei. Men liker ikke så godt sterk mat nå, og heller ikke blanding av for mange smaker.
Samme her! Gjelder i middag også. Poteter, grønnsaker, fisk eller kjøtt, så rent som mulig!

Samme her! Gjelder i middag også. Poteter, grønnsaker, fisk eller kjøtt, så rent som mulig!

Hehe. Ja, det er ganske rart. Går liksom tilbake til den typen mat jeg spiste når jeg bodde hjemme og ikke bestemte selv ;) tradisjonell norsk bondekost. Ikveld er jeg kvalm etter å ha spist litt for mye lakris. Ble ikke noe middag...

Eller, mitt syn på maten.
Jeg har alltid være en stor tilhenger av brød med banan! Men nå er det helt motbydelig :oops:

Fler som har fått avsmak på mat som man vanligvis liker?
Hehe, artig det der ja
Nei, men liker plutselig mat jeg egentlig ikke er noe glad i.

Back
Topp