Matcher barnas fornavn med etternavnet?

Ja, jeg synes det. Vi har alle samme mellom- og etternavn, og det høres helt greit ut hos oss alle sammen.
 
Det er viktig for oss at det passer både på norsk og engelsk, og at det klinger med etternavnet. Vi har et ganske spesielt etternavn slik at noen fornavn høres helt crazy ut :joyful:
 
Ja, det gjør det. De har så fine navn (får ofte høre det av andre også) , og kun de i hele verden som heter det. :)
 
Ja, det gjør det. Hun har kun sambos etternavn siden mitt og hans sammen høres helt forferdelig ut. Han har et sjeldent etternavn, så det er ikke alle fornavn som passer til.
 
Jeg hadde to etternavn så vi bruker kun mannens navn da jeg ikke ville velge. Jeg har egentlig aldri tenkt på om det passer sammen, det bare har blitt sånn.
 
Det klinger fint å si sammen med navnet, vi har alle internasjonale navn og et norskt stedsnavn til etternavn, så er jo ikke helt i samme kategori, men føler det passer bra likevel :)
 
Det klinger veldig fint her :) Det gjør navnet vi har til en gutt (om vi skulle få det) og alternativene vi har til en jente til også.
 
Ja syns det klinger bra :)
 
Jeg syns det klinger fint :) Er samme forbokstav, men det var ikke planlagt.
 
Ja, det gjør det. De har så fine navn (får ofte høre det av andre også) , og kun de i hele verden som heter det. :)
Å, nå ble jeg nysgjerrig på hva de heter :) :) Men hvis de er de eneste som heter det så er det vel ikke aktuelt å dele her kanskje!
 
Jeg syns det klinger fint hos både oss foreldre og barna våre. Samme mellom- og etternavn på alle fire, snart fem :)
 
Heh, nei. Der går grensen for min del. Har både norsk og utenlandsk etternavn som ikke klinger til noen navn.. Får holde med at søsknenes navn passer sammen :p
 
Ja, vi fant navn som passet med etternavnet. Har ganske norsk etternavn hvor det bare hadde blitt komisk med et navn som feks angelica eller Jack til.
 
Barnet vårt skal ha samboers etternavn som mellomnavn og mitt etternavn som hoved etternavn. Dette på grunn av jeg synes at begge etternavnene skal være med men hans er så vanskelig å uttale og stave for folk slik at vi bare kan bruke forbokstaven ☺️
 
Back
Topp