Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lolodi
Jeg har jobba i matbutikk og det vil jeg helst aldri gjøre igjen. Jeg orker ikke å være målskiven til slitne, stressa folk som må raske med seg noe på vei hjem til et kaotisk hjem. Da er det DU som får dritten for alt det kjipe de har opplevd den dagen og det de kommer til å oppleve når de kommer hjem. Det er av en eller annen grunn nemlig sånn at mange tror de kan si akkurat hva de vil til folk som jobber i matbutikk. Så med mindre jeg MÅ, holder jeg meg unna. Dessuten tjente jeg ikke akkurat bra da jeg jobba i butikk, men det er noen år siden, da.
ORIGINAL: Sicily
Fordi folk ikke som ikke har jobbet i butikk selv vet ikke helt hva det går ut på annet enn å sitte i kassa og de vet ikke hva butikkansatte tjener. [;)] De går bare ut fra at man tjener dårlig.
Jobber ikke i butikk nå, men har gjort det. [8D]Man merker det på holdningen til mange kunder at de tror de som jobber i butikken er mindre verd enn dem.
ORIGINAL: Azoria
Fordi folk ikke som ikke har jobbet i butikk selv vet ikke helt hva det går ut på annet enn å sitte i kassa og de vet ikke hva butikkansatte tjener. [;)] De går bare ut fra at man tjener dårlig.
Jobber ikke i butikk nå, men har gjort det. [8D]Man merker det på holdningen til mange kunder at de tror de som jobber i butikken er mindre verd enn dem.
WORD!!
Jeg elsker jobben min (nå sitter ikke jeg så mye i kassa men). Det er variert, man er sosial, tjener greit, mulighet for å utvikle seg og lære nye ting. Tja... er ikke mange andre jobber jeg kunne tenke meg faktisk [:)]
ORIGINAL: adelia
Jeg kjenner ikke meg igjen i dette med mye sure kunder. Mulig jeg ikke lar dem være sure da. Ikke vet jeg[:D] Jeg Sier god morgen til kundene når dem kommer inn i butikken, og får mange smil da[:)] Og om jeg sitter i kassa skal det ikke mer en et hei og et smil til for å gjøre maaange i bedre humør. Om de absolutt vil være sur Får de være det uten at jeg gidder å la det ødelegge min dag.
Lønna, njaaaaaaaaaaaa kunne vært bedre. men vet om faglærte som tjener mindre enn meg
ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT
har faktisk vurdert en slik jobb selv,for å kanskje få litt høyere stillingsprosent enn jeg har nå,også jobber jeg turnus[:'(] er vel noe helgejobbing i butikk også,men ikke annenhver kanskje?
dere som har jobbet der,hva andre oppgaver har dere,utenom kassa og varetelling\rydde varer?[:)]
og kan man f.eks få en 100% stilling hvis man ikke er utdannet noe?
sambo jobbet i butikk før,han hatet det...jeg har alltid tenkt at det er en drit kjedelig jobb,men har jo ikke prøvd da..[:)]
ORIGINAL: hopsideisi
hva er lønnen gjennomsnittlig i en jobb i matbutikk?
ORIGINAL: satine
jeg jobber deltid (student) og jeg har 149,64 i timen. Troooor det er lønnstrinn 6.
ORIGINAL: fairy
jeg jobber deltid (student) og jeg har 149,64 i timen. Troooor det er lønnstrinn 6.
Det er den høyeste lønna man kan få, hvis butikken følger tariffsatser.
Så jeg tror
neppe det er gjennomsnittet.
Minstelønn (18 år uten erfaring) ligger vel på 124. 64 ca i timen, så gjennomsnittet er vel et sted i mellom de to.
ORIGINAL: fairy
Det er den høyeste lønna man kan få, hvis butikken følger tariffsatser.
Så jeg tror
neppe det er gjennomsnittet.
Minstelønn (18 år uten erfaring) ligger vel på 124. 64 ca i timen, så gjennomsnittet er vel et sted i mellom de to.
Nei, det er 124,48.. (flisespikkeri, I know...) [8D]
ORIGINAL: Martine og Nikolai
Så er det jo ub tillegg oppå lønna å da når man jobber kvelder å helger. Ikke nødvendigvis. Det kan man kun kreve hvis butikken har tariffavtale og man er organisert. Hvis ikke, er man bare heldig om man får noe tillegg.
kan komme langt gjennom en butikk jobb, har jobbet i mange butikker som alt fra ferskvaremedarbeider, låseansvarlig, assisterende butikksjef og butikksjef. Idag eier jeg å sambo 2 bensinstasjoner som vi driver.
Har ingen ferdig utdannelse.