Matavfallsposer! *tips*

~tjukkebolla~

Forelsket i forumet
Er det bare jeg i denne verden som irriterer seg grønn over dem?

De posene vi får fra vårt lokale avfallsfirma her i nord, er noe dritt. De ryker bare man skal ta en pose fra en annen, har du fylt halve posen, så ryker bunnen. Ikke kan den knytes.

Jeg bruker derimot posene fra Biltema. Kjempegode poser. Med knyting, og de tåler både å bli revet fra hverandre og fylle den til randen med matavfall :smiley-bounce013

http://www.biltema.no/no/Hjem/Oppbe...ng/Komposterbar-avfallspose-20-l-25-pk-26149/

Her i bærum er det ikke noe matavfallsortering, bare plast og papp.

Sent from my iPhone using BV Forum

i follo har de vist ny type maskin til slike ting så vi sorterer kun restavfall og papir vi, også kjører vi selv med plast, glass og metall.
men kjenner igjen problemet! har hvert borti både papirpose (ikke så bra som det høres ut som) og de som går istykker bare man ser på dem!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Her har vi papiposer og de irriterer jeg meg over for når du har teaposer eller kafe så blir posen våt og dermed så rykker de, så da må en ha dunk en bærer og heller det over. Har spurt etter slike poser av mais her og får da som svar at de ikke fungerer i forbrenningsanlegget hvor matavfallet går.

Vennina mi der har de noen maisposer som holder ting på innsiden og som er med hanker til å knytte med, de synnes jeg er knall

Får dere bioposer? Så greit da, her må vi kjøpe egne på butikken.

Var slik her før også, ikke passet de i matavfallsbøttene vi hadde fått heller. De vi har fått det siste halve året virker som de skal, de passer og revner helle ikke :)

i follo har de vist ny type maskin til slike ting så vi sorterer kun restavfall og papir vi, også kjører vi selv med plast, glass og metall.
men kjenner igjen problemet! har hvert borti både papirpose (ikke så bra som det høres ut som) og de som går istykker bare man ser på dem!

Det kommer litt an på hvor i Follo du bor. Enkelte plasser er det plast og glass- og metallsortering i tillegg. Kommer sikkert litt an på hvilket renovasjonsselskap de ulike kommunene har.

Bor i nord. Sjelden e opplever at matavfallsposer revner. Det hjelper å fylle de med litt luft før e pakker de nedi bøtta. Da får e de helt nedi.. Noen oppbevarer de i kjøleskap for å holde de kalde, e oppbevarer de i søppelskapet.

Det kommer litt an på hvor i Follo du bor. Enkelte plasser er det plast og glass- og metallsortering i tillegg. Kommer sikkert litt an på hvilket renovasjonsselskap de ulike kommunene har.
ås kommune bor vi med en miljøstasjon som nesten nærmeste nabo så er ikke så vanskelig å levere det heldigvis
når vi flyttet hit fikk vi vite at hele follo hadde det :o

ås kommune bor vi med en miljøstasjon som nesten nærmeste nabo så er ikke så vanskelig å levere det heldigvis
når vi flyttet hit fikk vi vite at hele follo hadde det :eek:

Så bra. Tror folk generelt er mye flinkere til å kildesortere når man får levert det lett. Og det får man jo når man har det som søppeldunker utenfor huset sitt.

Så bra. Tror folk generelt er mye flinkere til å kildesortere når man får levert det lett. Og det får man jo når man har det som søppeldunker utenfor huset sitt.
ja, også når man ser hvor mye plass man sparer i for eksempel restavfall så blir det en ekstra motivasjon ;)

Her har vi grønne matposer som kan hentes på noen matbutikker. De er med hank og tåler det aller neste, er supre! Men før de kom var det dårlige greier, de man kjøper på butikken er håpløse.

Får levert grønne maisposer som nesten ikke har plass til innehold, og revner 90% av gangene den blir halvfull. Umulig å knyte dem ordentlig og

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Back
Topp