mat

Loth

Flørter med forumet
Hva spiser dere for tida? spesielt til middag.
Helsesøster sa at gutten min har sikkert en ømfindtlig mage og at eg burde spise ting laget fra grunn av.
*kremt*  som kokken eg (ikkje) er så har eg litt panikk no.
Merker eg begynner å få litt spise vegring, for orke ikkje tanken på at det eg spiser skal gi gutten min timer med vondt og uro, og så har han kolikk i tilegg.
Så treng litt mat tips til ting babyer normalt sett ikkje reagerer dårlig på:)

I dag skal vi ha kjøttkaker.
Jeg hadde aldri laget det før snuppa ble gammel nok til å spise middag sammen med oss [8D] Med med en liten kjøkkenmaskin eller stavmikser går det superlett! Om ungen reagerer på melk, kan du lage den med vann. Du kan også justere hvor mye krydder o.l du vil ha i dem, og du kan skippe løken og babyen ikke tåler det.

Jeg er fan av mat som tar ca 30 min å tilberede. Hater å stå flere timer på kjøkkenet...

Fiskekaker
Kyllingfilet (f.eks i wok med ris til. Er jo en million varianter...)
Lapskaus
Fiskepinner
Karbonade og potetmos
...kommer ikke på mer i farta...

Også er jeg glad i mat som lager seg selv i ovnen.. så:
Lasagne
Blomkol/brokkoli grateng
Pølsegrateng (pasta, pølse, toro-tomatsaus og ost på toppen)

Dette er vel mat med lite krydder, superlette å lage osv. Jeg er langt i fra noen superkokk selv. Og etter to år på toro blir man ikke akkurat trent med å lage mat fra bunn... *kremt*

her spiser jeg alt minus rå løk og sterk mat. men spiser taco og den type sterk. Mener at jeg ikke spiser sånn chilli sterkt :P
Hvitløk går også fint nå :) Prøver løk etterhvert og

Eg unngår dei fleste pose-saus og gryter, for er løk i alt, og ser ut til at snuppa reagerer på sjølv så små mengder..
Også ligger eg unna erter og kål hvertfall...!

Ellers så går det i fiskeboller, wok, kyllingsuppe (ferdigsuppe fra toro som eg tilsetter mais og kylling i, kjempegodt!!), pasta med ostesaus og skinke/bacon/kylling, svinebiff med steikte grønnsaker og poteter, pølse- og makaronigrateng (dødsgodt og enkelt!!!) osv..!

Kjenner til problemet... ofte ikke blitt middag i det siste, siden jeg har kutta ut en masse matvarer ei uke nå for å se om det hjelper. Men det har gått mye i salat for meg da. Kylling, ris og salat (eller wok). Svinekjøtt med det samme til... man kan heldigvis variere salaten [;)]

Savner så innmari ost, såååå lyst på pizza.. så jeg tror melkeprodukter er det første jeg skal teste om jeg tåler igjen. (Kutter ut mange og prøver en og en igjen jeg)

Back
Topp