mat

bls

Glad i forumet
da hadde æ for første gang sjøl laga mat til oliver, kyllingfile og ris...så nu jænstår d bare å se om han like d... måtte bruke masse smør å olje å vann for at d ikke sku bli fårr tørt...nån andre som har laga mat sjøl?
æ vet at æ ikke kommer til å lage så mye mat sjøl, lage hvis vi har hadd nåt til middag som æ kan lage til oliver å fryse ned eller no.. ellers bruke æ middagsglassan..

skal begynne så smått å lage jeg også nå, håper bare han vil ha det da. men han smaker iallefall på det meste. da jeg kom hjem i går satt Felix sin kjære far å gå han IS!!! Da var det ei som ble sinna!! Han er da litt vel liten for det da!!! Blir ikke aktuelt altså, men tror ikke noen tørr å gi han det på en stund etter at jeg ble så sinna i går...hehe

he he.har smakt litt på han her også.veldig lite da. fikk bare på tuppen av en skje.skal jo ikke gi ungene kumelk.men han likte det ja. mmmmm softis..[;)]

Her smakes det på det meste. Is også! [;)] 

jeg ga ikke jenta bi ris før  ho kune tygge skikkeli,er jo masse klumper det...er kansje best å bruke potet å lignende som kan moses skikkeli[:)]  ikke for å være dum altså

er det noen som har prøvd tomat i middagen (sånn type hermetisk).Robin har begynt med grønnsaker nå.liker ikke så godt potet men elsker gulrot.noen som har noen gode grønnsaksblandinger/oppskrifter å komme med?

Når jeg laga babymat til min nå største laga eg:fiskeboller,potet,gulerot,med fiske krafta å potetkrafta å spe med(stor suksee)

kyllinfilet me søtpotet å brokkoli stuing..spe fortsatt me kokekraft..

kjøtkaka med potet å gulerot å kålrot,alt etter som..

jeg bruker aldri smør eller saus i barneaten..

åsså bruker jeg også mye basilikum..
moser også egen fruktmos..fersken,banan,eple ol..

victoria spiste ikke sånn middagsglass brakk seg utav det...åsså vet du jo hva barna får i seg..den dag i dag vil ikke victoria spise noe halvfabrikata så her går det i hjemmelga heile veien..lager store porsjoner av alt å fryser ned..kjemmpe kjekt..(ble litt mye det her,men vil bare ha fram att det er enkelt å lage selv)

kos med orntli heimlaga mat..vil att mine barn skal oppleve å kjenne brød lukta i huset[:)]

J helt i begynnelsen brukte jeg potet,kålrot å gulerot i lag..kjemmpe godt[:)] og søtpotet

ja.kanskje søtpotet er tingen!! skal prøve på nytt i dag..kjedelig å kjøpe de glassene hele itida

har hørt at man ska være fårsiktig me å gi fisk det første året..

å når æ hadde ris lammi kyllingfileen så mosa æ d jo me stavmikseren så d e ikke hart å tygge da...

koffer kan man ikke bruke smør?

ORIGINAL: bls

har hørt at man ska være fårsiktig me å gi fisk det første året..

å når æ hadde ris lammi kyllingfileen så mosa æ d jo me stavmikseren så d e ikke hart å tygge da...

koffer kan man ikke bruke smør?

Er ikke sikker på hvorfor man ikke skal bruke smør, men er ikke det salt i smør?

hm..kanskje d..ja d e d væll jærne, men d e nu ikke mye i allefall...jaja, d går sikkert grejt...treng ikke bruke like mye neste gang [:D]

Back
Topp