Mat

ma

Flørter med forumet
Jeg har funnet ut at jeg er gravid! [:D] Det jeg lurer på er hva skal jeg helst ikke spise under og etter svangerskapet?
 
gratulerer...[;)] du bør helst ikkje spise reker, laks,spekemat,stark mat, og helst unngå og ete snop og chips.

Lykke Til[:D]

God Sommer
 
[:)] Hei jeg er nå 16 uker på vei:-) Jeg holdt på åbli gal av ting man ikke kunne spise, hva man burde spise osv, alle har vel egentlig sin egen oppfattning av hva som er sunt og ikke. Men for mye salt er ikke bra, heller ikke for mye sukker. Jeg bestemte meg for å redusere brusdrikkingen min, siden jeg drakk veldig mye av det. Ellers vil jeg råde deg til å spise helt vanlig, for hvordan skal ellers ungen din tåle det du spiser etter du er ferdig med svangerskapet, hvis den ikke har fårr noe av det når den lille låg i magen din?? Spis med god samvittighet, det som ikke er bra får du som regel mageknip av og det er jo ikke farlig så da ka du jo finne ut hva som er bst for deg å spise under graviditeten:-) ønsker deg lykke til hvertfall:-))
 
Du må ikke spise rognen på krabben om den inneholder bakterier kan det i værste fall føre til for tidlig fødsel (det sa jordmoren min).... Det finnes en oversikt på nettet der du kan lese om hva du skal spise og ikke. Spør jordmoren din om denne.... fikk vite nettadressen med min, men husker den desverre ikke igjen....
 
[:)] Dene adressen heter SNT.no (står for statens næringsmiddeltilsyn, og der ligger det en link hvor man finner ting som er bra og ikke bra for gravide[;)]
 
Jordmor fortalte meg at jeg ikke sku ete kjøtt som ikke var godt stekt (er du ute og spiser, så be derfor om godt stekt), spekemat, rakfisk, jordbær... Ellers kan man vel ete det meste, men kanskje prøveå få i seg faste, og sunne måltider:)

Lykke til[:D]
 
[:o]kan man ikke spise jordbær!! [:(] jeg spiste en hel kurv alene her om dagen,er babyen min skadet nå :(
 
hmmm ,jordbær ??? Har aldri hørt at jordbær er farlige. Spiser dem hver dag. Vi begge to er veldig glade i jordbær. Vær så snill ,ikke si at det er en stor feil. [:o]
 
[:)] det skal nok ikke være farlig, men du kan få skikkelig mageknip av dem:-) Men bare husk å vask all frukt godt før du spiser de så går det sikkert bra:-)
 
Back
Topp