Mat

hoppestokken

Forumet er livet
Sensommerbarna 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har tips til mat som funker med kvalme? Sist ble det mest brød med ost. Men synes ikke jeg kan servere 2-åringen det hver dag :hilarious: kom gjerne med tips til frokost og lunsj også:)
 
Noen som har tips til mat som funker med kvalme? Sist ble det mest brød med ost. Men synes ikke jeg kan servere 2-åringen det hver dag :hilarious: kom gjerne med tips til frokost og lunsj også:)
Er veldig hekta på friske salater med mango eller ananas i. Lomper med ost og skinke. Og fisk til middag nesten hvær dag:smiley-bounce022 vi fisker selv så har alltids tilgang på kvalitetsfisk.
 
Noen som har tips til mat som funker med kvalme? Sist ble det mest brød med ost. Men synes ikke jeg kan servere 2-åringen det hver dag :hilarious: kom gjerne med tips til frokost og lunsj også:)

Sniker fra slutten av mars :)

For tiden er en variant av gresk salat noe av det som i hvert fall går godt ned og ikke gjør kvalmen verre :p Blir så fort mett for tiden at det fungerer fint som middag også, men ikke sikkert det egner seg så godt til toåringen da :D

Ruccola (ikke helt etter boken, men det får være ;) ), cherrytomater, rød paprika (gjerne spiss), agurk, kalamataoliven, ordentlig feta, bittelitt god olivenolje (for mye blir fort kvalmende) og balsamico. Hadde også hatt tynt skåret rødløk oppi om jeg ikke blir så oppblåst av det, så har oppi vårløk i stedet. :happy:

Ellers ser jeg for meg at lompetoast kan fungere veldig bra, har lyst til å prøve det ut! https://www.lindastuhaug.no/2021/07/28/spro-lompetoast-vaffeljern/

PS: Hvis du ikke orker å lage annen mat, er det helt innafor å servere toåringen brød med ost hver dag synes jeg, for de fleste av oss varer tross alt ikke kvalmen så mange ukene :happy:
 
Da kvalmen offisielt har tatt meg :hungover: så hadde det vært fint å høre hva andre får i seg? Idag går det i appelsinjuice :hungover:
 
Her går det mye i ritzkjeks og vann med sitron og masse isbiter :happy:
Dette funka på mine to forrige svangerskap når jeg sleit med mye kvalme, og føler det hjelper litt nå også. Håper kvalmen gir seg når man nærmer seg uke 12, slitsomt med så mye kvalme :depressed:
 
Her går det mye i ritzkjeks og vann med sitron og masse isbiter :happy:
Dette funka på mine to forrige svangerskap når jeg sleit med mye kvalme, og føler det hjelper litt nå også. Håper kvalmen gir seg når man nærmer seg uke 12, slitsomt med så mye kvalme :depressed:
Takk for tips:happy: sendte samboeren ut for å kjøpe Ritzkjeks :wacky:
 
Sniker fra slutten av mars :)

De to siste dagene har jeg omtrent utelukkende spist følgende:
Sætre salte kjeks (minner om Ritz, men litt tynnere, liker dem bedre) med snøfrisk
Friggs maiskaker med chia og havsalt, med snøfrisk
Knekkebrød med skinke og sylteagurk

Veldig varierende hva slags middagsmat jeg kan få ned, men gresk salat går stort sett bra!

Og drukket masse kullsyrevann!

Klarte endelig å ta meg sammen og passe på å spise jevnt, det hjalp litt :happy:
 
Back
Topp