Mat

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Noen som allerede har fått noen spesielle matpreferenser?

Jeg har plutselig mistet helt lysten på brus, usunn mat og godteri. Og dette var det jeg nesten levde på før graviditeten:p
Favoritten nå er kiwi, vann og enkle måltider. Må spise hver 2. time for å unngå at jeg blir kvalm, så ikke det dummeste. Spiser akkurat nå to havreknekkebrød med fin leverpostei og agurk, og det var syyyykt godt! Ville vanligvis vært godt ned i godteriskåla på en lørdag:rolleyes:
Det som frister til middager er salat, lapskaus, supper og pasta:hilarious:
Klarte nesten ikke fullføre middagen idag, fordi pizzaen ble for feit. Og jeg elsker vanligvis pizza!

Jepp, her må jeg også spise ofte for å ikke bli kvalm. Innimellom måltidene er det også godt å suge på et drops. Det går mye i fint rundstykke med smør og hvitost. Vanslogvis vil jeg alltid ha grovbrød :happy:
Frukt og grønnsaker glir også ned :happy: Middagen lukter godt før jeg spiser. Men etter jeg har spist så blir jeg kvalm av lukta :hilarious:

Jepp, her må jeg også spise ofte for å ikke bli kvalm. Innimellom måltidene er det også godt å suge på et drops. Det går mye i fint rundstykke med smør og hvitost. Vanslogvis vil jeg alltid ha grovbrød :happy:
Frukt og grønnsaker glir også ned :happy: Middagen lukter godt før jeg spiser. Men etter jeg har spist så blir jeg kvalm av lukta :hilarious:
Ååh! Nå fikk jeg sykt lyst på rundstykke med smør og hvitost! Det tror jeg hadde glidd ned lett her og:D

Jeg elsker alt av spekemat, og er stort sett det jeg spiser på brødmat.. men hva i huleste skal jeg spise som pålegg nå? Skinke, ost og leverpostei ??o_O Liker ikke søtt pålegg..

Avocado på skiva/knekkebrødet er godt! Med et lite dryss pepper på, og kanskje et skivet halvt egg oppå der, så er det mye sunt på én skive. Også mettende :)
Ikke glad i søtt pålegg jeg, heller. De siste dagene har jeg laget med sandwitch-skiver/knekkebrød, med smør, salatbad, ost og tomat/agurk. Kan jo slenge på ei skive skinke også :)

Avocado på skiva/knekkebrødet er godt! Med et lite dryss pepper på, og kanskje et skivet halvt egg oppå der, så er det mye sunt på én skive. Også mettende :)
Ikke glad i søtt pålegg jeg, heller. De siste dagene har jeg laget med sandwitch-skiver/knekkebrød, med smør, salatbad, ost og tomat/agurk. Kan jo slenge på ei skive skinke også :)
Åh, avokado hørtes magisk ut faktisk! :joyful: Og jeg har gått fra JEG. ER. SÅ. SULTEN. til JEG. ER. SÅ. KVALM. :hilarious:

Jeg elsker alt av spekemat, og er stort sett det jeg spiser på brødmat.. men hva i huleste skal jeg spise som pålegg nå? Skinke, ost og leverpostei ??o_O Liker ikke søtt pålegg..
Har du sett den nye salamien til Grilstad som er kokt og derfor trygg for gravide?:woot: Ikke så glad i søtt pålegg selv, og ihvertfall ikke hvis jeg er kvalm. Da var det perfekt med leverpostei, agurk og majones:D

Har du sett den nye salamien til Grilstad som er kokt og derfor trygg for gravide?:woot: Ikke så glad i søtt pålegg selv, og ihvertfall ikke hvis jeg er kvalm. Da var det perfekt med leverpostei, agurk og majones:D

Jeg har hørt om den, den må prøves ;)

Tøyser du? :D Salami er det som går raskest på barsel! :hilarious: Jaggu, denne skal kjøpes ja!!

Alle 3 ganger eg har vært gravid det siste året har eg gått fra å ha eit umettelig søtsug til absolutt ingenting! Heilt siden eg mista før jul har eg gått å lengta itte å bli gravid for å slippe dei enorme søtsuga :hilarious: og så vipps, desto meir hCG stige desto meir synke søtsuget. Normal days, welcome :happy:
Ellers var pomelo også ekstra godt i går ❤

Jeg hadde med meg en pakke med spekeskinke på barsel og spiste hele pakken raskt etter fødsel:hilarious: utrolig hvor sterkt lysten blir på mat man ikke kan spise:rolleyes:
Ja! Også salt mat etter fødsel er helt nydelig! Etter hardt arbeid er salt godt!

Back
Topp