Mat

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Trenger litt matinspirasjon da det blir litt for mye brødmat på meg om dagen. De dagene jeg er på jobb har jeg en vanvittig appetitt hele dagen og trenger noe annet enn bare brød og spise. Blir litt yoghurt også da. Hva spiser dere til måltidene utenom middag?

Her går det mye i frukt, kesam, nøtter og yoghurt. Sliter med å spise brødmat, men knekkebrød med hvitost går som regel fint! Prøver å spise minst et måltid med grovt knekkebrød om dagen, så magen har litt å jobbe med, men ellers går det mye i ovenfornevnte, altså... Kjedelig - men passer på å variere i fruktutvalget - også handler jeg inn frukt for hver arbeidsdag, slik at jeg er sikker på at det er akkurat den typen frukt jeg har lyst på den dagen :hilarious:

Her går det mye i frukt. Skjærer det opp i biter, for da synes jeg det smaker ennå bedre. Melon, epler, jordbær etc
Til mellommåltider spiser jeg vaniljeyoghurt med müsli og friske bringebær.
Går en del i rundstykker med friske jordbær på og knekkebrød med leverpostei og agurk.
Til kvelds blir det gjerne en hel annanas evt jordbær og melon.
Frukt spiser jeg helt sykt mye av. Ikke like flink med grønnsaker. Men har laget kylling carry suppe som jeg har hatt med på jobb og varmet opp, gjerne med naan brød ved siden av.
Denne kan fint stå i kjøleskapet i flere dager. Kjempe godt å varme opp (selv om jeg hater restemat)

Spiser frokost og lunsj på jobb, knekkebrød eller rundstykker. Koker ofte med egg som jeg har med og har på. Ellers er jeg ikke så spennende i matveien..

Går mye i frukt, nøtter, kjeks/knekkebrød, rett-i-koppen og yoghurt på jobb, utenom rundstykker/skiver. Hjemme spiser jeg gjerne også melk med musli (for jeg takler ikke konsistensen på yoghurt med musli), og tar et glass juice. Iblant blir det også popcorn på jobb. Vi har ikke mikro på jobben så nærmeste jeg kommer varmmat er rett-i-koppen eller tilsvarende.

Jeg sverger ofte til oppkuttet eple og appelsin med mager vaniljekesam og litt hakket mørk sjokolade over (evt også hakkede nøtter). Det er veldig godt og demper søtsuget. Evt en smoothie med hva jeg har liggende av frukt/bær og yoghurt/kesam. Jordmor var veldig fokusert på å kutte ut sukker og at man også måtte huske at fruktsukker spiller inn. Så maks to frukt om dagen, mente hun. Jeg tenker frukt uansett må være bedre enn mye annet, og å kutte noe helt ut kan virke mot sin hensikt. Alt med måte, tenker jeg.

Last edited:
Lettest for meg er tørre knekkebrød og syrlige epler

Back
Topp