Mat

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Flere som sliter med mat? Jeg sliter veldig. Og får nesten ikke i meg næring.
Jeg er ikke kvalm eller noe, men jeg får ikke til å spise med mindre jeg har EKSTREMT lyst på det, her og NÅ.

Om ikke, vokser alt i munnen på meg og jeg brekker meg. Og dette er til mat jeg ellers spiser til vanlig.
Føler meg jo sulten, men har ikke lyst på noe. Og da vokser det bare i munnen på meg! Slitsomt! Får jo så sykt lite energi uten mat!

Flere som har det slik?

Ja, kjenner meg igjen her, bortsett fra at jeg slipper å brekke meg. Sliter med å spise nok. Blir fort "mett" og har ikke lyst på mat. Men, prøver å spise litt hver andre time, for å holde blodsukkeret stabilt. Blir fort svimmel om jeg blir for sulten.

Dette husker jeg så utrolig godt ifra starten på min graviditet. Den stakkars mannen min laget middag hver dag til meg. Greide ikke spise nå som helst. Syntes faktisk nesten mere synd på han som faktisk laget maten.

Jepp, fint lite som går ned her :(
Spiser kanskje like mye på to dager som jeg gjør på to måltid til vanlig.

Man blir jo så slapp når man ikke får i seg nok mat, greit at det er viktigst med væske, men man kommer ikke så langt på tom mage heller :(

Ikke mye matlyst her heller. Men har heldigvis cravings, så får i meg noe..skive med leverpostei og sjokomelk..hehe.

Kjenner meg igjen her! Men jeg har fra første stundt tvunget meg til å spise hver 2.-3. time, hvis ikke kjenner jeg kvalmen sniker på. Men bare tanken på mat får meg til å brekke meg. usj

Matlysten er ikke på topp men må spise pga kvalmen så får mye i rista brød med smør :)

Åh, rista brød med smør hørtes godt ut!!

Jeg var sånn her sist graviditet. Spiste fint lite de første 12 ukene tror jeg. Ble litt bedre utover, men føltes som jeg gikk 9mnd uten å være sulten og var overlykkelig etter fødselen da matlyst var tilbake.

Denne gangen er jeg kvalm i stedet, men får ihvertfall i meg mat.

Kjenner meg veldig igjen. All mat vokser i munnen. Noen ganger går det greit med de første 2-3 bitene og så begynner det å vokse i munnen og jeg klarer ikke spise mer. Prøver å spise litt og litt gjennom hele dagen, men det er ikke lett når ingenting frister og de fleste lukter gjør meg kvalm. Blir kvalm bare av å åpne kjøleskapet.

Syns det er forferdelig jeg. Får i meg maks 2-3 tygger før jeg må legge ifra meg maten, om ikke spyr jeg.
Ingen god kombo med veldig lavt blodtrykk fra før + blodsukkerfall. Holdt på å svime av x antall ganger om dagen.
Vil ha maaaat [emoji28]

Heldigvis er det ikke så ille for meg denne gangen, forrige gang kunne jeg ikke spise og var kvalm hele tiden. Var litt forberedt på det denne gangen og leste litt om mat som fungerer. Det jeg tror fungerer er ris og poteter. Jeg orker å spise ris med saus og litt grønnsaker. Eller poteter med cream freich. Bare et forslag [emoji4]

Startet for fullt i dag [emoji20] tror jeg ventet for lenge mellom måltidene, matlysten har ikke vært på topp i dag pga hodepine og uvelhet. Når mannen serverte middag smakte det ikke i det hele tatt. Følte meg som en utakknemlig unge som pirket i maten [emoji37]

Back
Topp