Mat..

• Trådstarter Trådstarter Baaabyyy2018
  • Opprettet Opprettet
B

Baaabyyy2018

Guest
Hva gjør dere når dere får skikkelig matsug til frokost? Jeg føler jeg kunne spist en hel ku, men kvalmen siger fort inn!

Noen som vil fortelle hva de spiser? Evt gjennom hele dagen?

Fint med litt inspirasjon og variasjon :-)

Til frokost funker kornblanding veldig godt for meg! Jeg har laget en stor bolle med det jeg liker best av gryn, korn, nøtter, frø og tørket frukt. Det er så smart for det går så fort å bare hive over i en bolle de morningene man trenger mat foooort! Spiser det med melk eller yoghurt :)

Jeg sliter litt med frokost,så her er det næringsrik smoothie som gjelder. Med frossen bær/frukt + avokado, havregryn, valnøtter, biola zero og vann :) har med med et mellommåltid som jeg spiser før lunsj, gjerne en skyr. Til lunsj spiser jeg enten salat med mye godt (bønner, fetaost og grønnsaker)med tunfisk eller kylling, eller omelett med salat. Gjerne knekkebrød til om jeg er ekstra sulten eller har trent. Mellommåltid igjen, gjerne frukt og noen nøtter feks, før middag. Sunn hjemmelaget mat, spiser mye fisk og kylling og grønnsaker, kuttet ned litt på karbohydrater men ikke kuttet det helt ut. Til kvelds blir det gjerne litt korn med melk eller knekkebrød med noe godt. Og grønnsaker. Masse grønnsaker ;)

Det som i allefall ikke funker her er raske karbohydrater...

Prøver å få i meg litt variert men med kvalmen så har det ikke alltid vært så enkelt. Spiser lite men oftere.

Jeg er bare konstant super kvalm :( så her gjør tanken på mat at jeg begynner brekke meg. Men har funnet ut at nudler det får jeg i meg. Gleder meg til kvalmen roer seg :)

Så lite mat , går i druer eller nudler . Ikke veldig supermat.

God morgen yoghurt går ned her uten prob :) Gjerne 3 om dagen :p Jeg må spise litt på morgenen pga kvalmen og jeg får i meg en brødskive eller 2, men da er det lett jeg blir kvalm igjen etterpå..... Og cherry/plommetomater er gull å ha innimellom utover dagen når jeg er kvalm men samtidig sulten :)
Føler jeg spiser hele dagene for tiden :rolleyes:

Back
Topp