Mat

Håpefull ♡

Gleder meg til fortsettelsen!
Augustmødrene 2014
Jeg sitter og planlegger middag for de neste ukene, så kom jeg bort i en artikkel hvor det stod:
"How much you should eat: As often as possible, try to eat 2 cups of fruit and 2 1/2 to 3 cups of vegetables a day"

Jeg har ikke vært så flink!! Derfor har jeg bestemt meg for å planlegge kostholdet litt..

Har dere vært flinke?

Tar gjerne imot forslag til middagsretter !

Har ikke vært flink i det hele tatt. Frukt har jeg nesten ikke spist siden jula. Kvalmen er alt for altoppslukende her :( grønnsaker spise jeg mye av før til middag. Nå går det mest i pølse og potetmos. Men kjennes ut som at formen tillater litt mer vanlig mat igjen, så skal prøve oss litt i gamle trakter utover uken!

Er egentlig veldig glad i fisk, men det har jeg plutselig hatt helt avsmak på en periode, men denne uka blir det torsk :D

Huff.. ikke noe gøy med så mye kvalme. Her begynte den å melde seg først nå.. og kjenner at jeg blir helt utmattet :wtf:
Så bra at det føles litt bedre! Vi får satse på at vi klarer å gi masse gode næring til lillefrøen :P

jeg har for det meste væt lat.. har alltid frukt og grønt hjemme siden ettåringen elsker det, men jeg har selv vært altfor dårlig til å spise, og altfor lite kreativ på matfronten. :smiley-angelic006

Jeg har nok ikke vært så flink... Har hatt mest lyst på sukker fett som når jeg er fyllesyk. :P Og jeg vet at det ikke er bra. Men funnet ut at diverse grønnsaker med dip er utrolig godt nå! :D Så skal få i meg mer grønnsaker på den måten nå. ;)

Første svangerskapet fulgte jeg alle slike råd slavisk (og jeg rørte hverken godteri eller brus de månedene jeg var gravid og jeg spiste makrell i tomat til den store gullmedaljen).

Nå derimot har jeg absolutt ikke vært særlig flink. Er mye kvalm, og det som frister mest for meg er salte ting og cola. Begrenser meg i forhold til sistnevnte, men får feks ikke i meg de anbefalte dosene frukt. Håper kvalmen avtar slik at jeg kan bli flinkere:)

Er så sulten hele tiden, så prøver å fylle på med stangselleri, paprika, epler og appelsiner så det ikke skal bli altfor mye kalorier. Men ikke alltid jeg klarer å være flink da.

Off.. det skal ikke være lett å spise sunt når man er i så dårlig form nei.. Husker forrige gang levde jeg på kjeks og sjokomelk. men denne gangen skal jeg prøve å være flinkere selv om det ikke frister...

grønnsaker med dip hørtes deilig ut

i dag blir det kyllingsuppe med grønnsaker, eple og ingefær! forhåpentligvis heheh

Sliter veldig her og. Har diabetes så går konstant med dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å spise riktig. Håper formen kommer seg, så jeg kan bli flink pike igjen ;)

Sliter veldig her og. Har diabetes så går konstant med dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å spise riktig. Håper formen kommer seg, så jeg kan bli flink pike igjen ;)
ja.. vi får prøve på det.. og mase litt på hverandre innimellom så man får gjort noe med det :p

Beklager, ingen forslag til middagsretter.

De forrige svangerskapene spiste jeg nok litt mer og koste meg veldig med mat. Fin opp nok kilo også da. Denne gangen har jeg hittil kun hatt lyst på sunne ting som grønnsaker og frukt så tror kanskje det er kroppen sin måte å fortelle meg at jeg mangler litt vitaminer osv nå? For blodprøvene viser at jeg mangler litt så jeg har iallefall tenkt at det kan være grunnen.

Back
Topp