Mat!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Hvordan er matlysta deres? Får dere i dere mat om dagen? Jeg sliter sånn med å få spist; dels fordi jeg ikke er sulten, dels fordi jeg glemmer det, og tidvis fordi jeg ikke har tid! Nå er klokka snart ett, og jeg har bare fått i meg en Nutrilett bar i dag :/ Nå er jeg faktisk sulten, men sitter å ammer, og mannen er ute å kjører.. Godt vi har toåringen også, for han må jo ha middag, så da får jeg i alle fall i meg noe! I tillegg er jeg "redd" for visse matgrupper, vil ikke at vesla skal få magevondt - så jeg er redd kosten blir for ensformig også. Vil jo ned i vekt, men ikke så fort at jeg risikerer å miste melka!
 
Jeg er dårlig på maten, går mest i drikke på dagtid. Sjelden jeg får i meg noe mat. Blir først når vi spiser middag i 5 tiden. Hender jeg kaster i meg et knekkebrød. Håper det bare er en periode og at det går over.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dårlig med mat her også. I starten spiste jeg nesten ingen ting, bare brødskiver og vann for ho fikk så fort vondt i magen. Litt bedre nå når ho er eldre, så nå spiser jeg litt mer forskjellig. Blir mest spising på ettermiddag/kveld når mannen er hjemme å kan smøre mat til oss begge. En kveld var han opptatt, så da ble det alkoholfri øl og chips i senga forran tv mens jeg amma :P Kjeeempe sunt, men det var det jeg hadde som ikke måtte lages! Passer på å drikke masse vann i løpet av dagen, men må blir flinkere på å få i meg litt mer frukt og grønnsaker også...
 
Jeg sliter også med å finne tid til det, samtidig som jeg prøver å passe litt på inntaket.. men melkeproduksjonen min må opp, så nå har jeg handlet inn rundstykker og knekkebrød og fristende pålegg, og ymse yoghurter og frukt, så jeg får spist ordentlig mat når jeg først blir sulten og har tid :) får mer overskudd da, og har troen på at det påvirker melka!
 
Jeg har endelig fått matlysten tilbake. Deilig!
Bakte brød i går, og hadde sunne pannekaker til frokost i dag.

Har alltid mye skyr, yoghurt o.l i kjøleskapet i tilfelle jeg skulle få dårlig tid og må ha noe raskt.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Den første mnd etter fødsel hadde jeg veldig dårlig matlyst. I tillegg glemte jeg rett og slett av å spise:p


Mh
 
Spiser ganske normalt jeg. Brødskiver til frokost, ganske variabelt hva jeg spiser til lunsj alt ettersom hva jeg gjør den dagen. Og middag i fem-seks tiden. Jeg lager på hverdager og sambo lager i helgene:) Noen ganger spiser jeg litt kveldsmat også.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ingen matlyst.. Trykker i meg en yoghurt i ny og ne, så jeg får ihvertfall i meg noe.
 
Yoghurt, skyr og cottage cheese og sånn er ting jeg ikke tør å prøve, for storebror reagerte veldig på meieriprodukter. Derfor har jeg hamstra nutrilett, sånn at jeg har noe å hive i meg. I dag har jeg fått i meg både lunsj og middag - så det er jo veldig bra :) Får vel driste meg til å prøve meg fram med litt diverse mat etterhvert. Men ho reagerte her om dagen etter at jeg hadde drukket melk og spist en skål frokostblanding, så jeg har ikke helt trua..
 
Spiser MASSE. Masse mat og enda mere snop og boller og denslags.... Etter mange mnd med kvalme og oppkast er det helt utrolig å ha matlyst igjen!
 
Nå gomler jeg spekeskinke. Gud som jeg har savna det! Det er noe av det aller beste jeg vet. I tillegg har jeg konstant søtsug, så jeg må virkelig holde meg for å ikke spise fem sjokolader om dagen som jeg har lyst på. Det holder med en....

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har spist spekeskinke på skiva hver eneste dag siden vi kom hjem fra sykehuset, altså i 4 (!!) uker :p har tatt igjen for alle månedene uten for å si det sånn!
 
Spiser masse:) men prøver å spise litt sunt da etter +18 kg under graviditeten.....


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har også spist masse spekeskinke, fårepølse, brie, fersk mozzarella osv etter graviditeten, NAAM :) savner melk, chilli, hvitløk osv som jeg ikke kan spise nå da :P
 
Her er også matlysten på topp og særlig på kvelden da blir jeh aldri mett og har ekstra søtsug!

Hvis dere spiser noe babyen ikke tåler, hvor fort går det for babyen blir urolig/får vondt? Hvordan slår det ut på deres baby?
Litt usikker her på om han reagerer på noe eller ikke...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hvis dere spiser noe babyen ikke tåler, hvor fort går det for babyen blir urolig/får vondt? Hvordan slår det ut på deres baby?
Litt usikker her på om han reagerer på noe eller ikke...
Er det ikke 4-6 timer de sier? Mi fikk luft i magen etter at jeg hadde drukket melk. Jeg hører på skriket når det er magevondt, i tillegg til at ho krøller beina oppunder seg. Noen reagerer ikke på noe, så det er bare til å spise vanlig fram til baby evt reagerer :)
 
Her reagerer hun ikke på noe heldigvis.
Hadde litt magevondt i går, men da hadde jeg ikke spist på 4-6timer. Tror mer det kommer av mme her, skal kjøpe malt når jeg er i Norge.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Supert å vite-takk for svar.
Han har jevnt over mye luft som han jobber med å få ut, og den kommer stort sett uten at han gråter, men er litt urolig av det. Han spiser ofte( 1,5 time mellom) så helsesøster sa vi kan prøve å drøye måltidene så magen får litt ro siden han legger godt på seg ( nesten 1 kg de 2 siste ukene).
Der hender jo han skriker til og krølltoppen beina, så da kan jeg prøve å relatere det til mat 4-6 timer. før også.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Mat ja, jeg glemmer bort å spise iblant og så blir jeg kvalm pga at magen er tom. Andre ganger rekker jeg ikke fordi hun skal ha pupp og siden mme, så bytte bleie, så etterpå vill hun ha pupp igjen. Noen ganger får jeg etterrier så det skriker om det at jeg blir kvalm igjen.
Mat smaker ikke godt i dagene.
Har søster min på besøk så hun har tatt seg av matlaging og det har vært NICE!!!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp