Mat

Oktoberjenta

Elsker forumet
Hvor mange måltider får disse små om dagen nå? Og gir dere fast føde fler enn en gang? Og hva gir dere da?

Her drikker hun mme 4-5 ganger for dagen og 1 grøt måltid. Men nå har vi enda ikke erstattet grøt med et helt måltid. Det går kanskje 30-60min før hun blir sulten igjen pga hun spiser så lite grøt. Virker som hun går fort lei. Noen tips der til hva jeg kan gjøre? Fortell litt hvordan det gikk seg til at dere erstattet et måltid med fast føde

Jeg gir grøt/evt noe hjemmelaget til kvelden og et eller annet lettere på formiddagen. Føler ikke at jeg har erstattet et måltid. På ettermiddagen får han den ene puppen når han våkner fra siste dupp rundt 16-17, så får han en hel posjon grøt kl 18, så får han den andre puppen når han skal sove kl 19. Frukt/grønnsaksmosen han får på formiddagen metter ikke særlig, så det er mest for å prøve nye ting.

Jeg gir grøt/evt noe hjemmelaget til kvelden og et eller annet lettere på formiddagen. Føler ikke at jeg har erstattet et måltid. På ettermiddagen får han den ene puppen når han våkner fra siste dupp rundt 16-17, så får han en hel posjon grøt kl 18, så får han den andre puppen når han skal sove kl 19. Frukt/grønnsaksmosen han får på formiddagen metter ikke særlig, så det er mest for å prøve nye ting.
Ok da er det noenlunde sånn her også:) bare at jeg gir grøt tidlig på dagen. Kanskje jeg skal prøve noe lett tidlig på dagen og heller grøt senere.

Her får hun 5 mme måltider om dagen + litt grøt, grønnsaksmos og fruktmos :) ikke oppe i fulle porsjoner på hverken grøt eller middag. Magen tåler grøten veldig dårlig så det går saaakte med den. Men tåler alt av frukt og grønnsaker :) her drakk hun veldig mye mme før fast føde, var ratt oppi 6-7 flasker. Så etter fast føde har det blitt litt bedre :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her får hun 5 mme måltider om dagen + litt grøt, grønnsaksmos og fruktmos :) ikke oppe i fulle porsjoner på hverken grøt eller middag. Magen tåler grøten veldig dårlig så det går saaakte med den. Men tåler alt av frukt og grønnsaker :) her drakk hun veldig mye mme før fast føde, var ratt oppi 6-7 flasker. Så etter fast føde har det blitt litt bedre :)

Hvordan merker man egentlig om de får magevondt? Tror ikke minien har hatt det problemet her siden jeg ikke har merket det (eller oversett det). Merker at hun har mindre bæsjebleier etter fast føde i forhold til før, og at malten ikke funker like bra nå heller

Hvordan merker man egentlig om de får magevondt? Tror ikke minien har hatt det problemet her siden jeg ikke har merket det (eller oversett det). Merker at hun har mindre bæsjebleier etter fast føde i forhold til før, og at malten ikke funker like bra nå heller
Vesla her blir hard i magen og får ikke ut bæsjen så da blir det litt skriking å sånn. Men hu har sliti med magen siden fødsel så kjenner godt igjen tegnene og måten hun skriker på. Sålenge babyen din ikke viser noe missnøye så er det nok ikke noe magevondt :)

Her begyte vi så smått med grøt da hun var 4 mnd, nå er hun 5,5 mnd og spiser en hel porsjon til kvelds. Varierer litt på grøttypene. Hun får smake på ting på formiddagen eks banan avocado sviskemos og lignende. Dette gir jeg mellom amming. Ønsker å opprettholde produksjonen til etter sydentur så etter dt skal vi prøve på å få til et måltid m fast føde om formiddagen også :-)

Her har det faktisk gått helt smertefritt (bortsett fra litt forbigående magetrøbbel helt i starten). Hun er 5 mndr og elsker grøt, får to fulle måltider om dagen + litt pulver i kveldsflasken med melk. I tillegg får hun middag, men det er hun ikke like begeistret for, så blir ikke like store mengder, kanskje halv porsjon. Hun drikker melk til kvelden og en-to ganger om natten, samt en liten klunk på morgenen (30-50 ml) men mye mindre enn før. Hun spiser som en hest, men jeg aner ikke hvor hun gjør av det, for hun er lang og tynn. Sparer og sparer til valker på lårene, men foreløpig ikke mye å se.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her ammes det fortsatt.. Vi har prøvd å gi litt grøt men det ble hun så treg i magen av. Vi har også prøvd å gi MME siden det stadig virker som hun ikke blir mett av det jeg har av mm, men som oftest vil hun ikke ha MME. Frusterende sak egentlig, når hun gråter på puppen som er tom, men nekter å drikke MME som er klar på flaska :/

Jeg ammer like mye som tidligere (8 ganger i døgnet, 6 ganger om dagen og 2 ganger om natta/tidligmorgenen), så får han grøt til kvelds og fruktmos til lunsj i tillegg. Ammer først og gir maten etterpå, men tenker jeg gradvis kutter ned litt på ammingen når porsjonene øker litt :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Jeg gir fast føde av et eller annet slag til nesten hvert måltid, utenom natta da selvfølgelig. Får melk til pure som gis som lunsj og melk som mellommåltid før kveldsgrøten. Har forøvrig aldri ammet. Etter at jeg har begynt å gi han middag så har han sovet mye bedre om natta. Noen ganger sover han fra 19-06 uten måltid. Så håper dette går rette veien :)

Pupp 5-6 ganger om dagen.
1 halv posjon grøt til frokost sammen med noen skjeer pæremos og/eller sviskemos.
Til kvelds får han samme mengde grøt og fruktmos. Øker gradvis. Gleder meg til å introdusere middager:D Mon tro om han elsker fiskeboller i hvit saus som mamman sin;)

Kan noen legge ut er bilde hvordan sviskemos ser ut? Vi letet og letet, men fant bare sånn sviske i plastikk pose som er full i sukker osv, er vel ikke den dere bruker?

Kan noen legge ut er bilde hvordan sviskemos ser ut? Vi letet og letet, men fant bare sånn sviske i plastikk pose som er full i sukker osv, er vel ikke den dere bruker?
Til å lage selv eller ferdiglaget på glass? Da jeg lagde sviskemos kjøpte jeg tørkede svisker av Eldorado i pose. Ligger der ved desserthylla som regel. La dem i vann i 10-12 timer og kokte dem i Ca 30 min. Pass på å ta ut steiner i sviskene. De ødela nesten stavmikseren min.

Denne...
Finnes også som sviskedrikk.

Vedlegg

• 2a1426cf4b5742f2a181b7665ef02833.aspx.png
    2a1426cf4b5742f2a181b7665ef02833.aspx.png
    44,4 KB · Visninger: 11
Til å lage selv eller ferdiglaget på glass? Da jeg lagde sviskemos kjøpte jeg tørkede svisker av Eldorado i pose. Ligger der ved desserthylla som regel. La dem i vann i 10-12 timer og kokte dem i Ca 30 min. Pass på å ta ut steiner i sviskene. De ødela nesten stavmikseren min.
Så etter begge deler faktisk. Men tørkede svisker var visst utsolgt. Skal se om vi finner neste gang vi handler, var jo enkelt å lage selv da

Back
Topp