Mat.

Veeronica

Flørter med forumet
Hva spiser de minste? Hvor mange måltider pr døgn? Hvor mye? Og sånn ca klokkeslett?

Grunnen til at jeg spør er at vi var på vekt kontroll på sykehuset igjen i dag. Og de mener hun går opp lite. Og at hun da ikke får i seg nok næring. Så nå ble vi sendt til ernæringsfysiolog. Trodde dette gikk så bra nå siden hun har fått orden på magen sin. Hun spiser jo lite. Men det er jo ikke så mye jeg får gjort noe med. Jeg klarer ikke å gi henne oftere enn hver 3-4 time heller. For det vill hun ikke. Men hun drikker jo ikke melk nå da, hun får det vare gjennom grøten morgen og kveld. Så kan vel være greit å få tips om hvordan vi kan berike all maten hun får i seg :)
 
Her kommer vår rutine :)
Alle måltid varierer med +1t

8 - frokost (grøt ofte iblandet banan)

Etter første hvil - frukt (pære, eple, banan, melon, ananas, smoothie)

11.30 - lunsj 2brødskiver med eks leverpostei, fisk, most frukt, syltetøy...

Etter andre hvil - ofte noe å bite på (skalk eks)

15 - middag (fisk, kylling, kjøtt, pasta, grønnsaker, supper...)

17.30 - kveldsmat kveldsgrøt fra nestle

Legges ca 18 og da ammes hun.
Så ammes hun igjen ca 23, 5 og 7 før vi står opp.

Ønsker deg masse lykke til med maten, syns det skal begynne å gå deres vei nå!
 
Fikk ikke til å qoute.
Tusen takk
Her er det omtrent det samme, bare uten den ammingen. men siden hun ikke spiser så mye brødskive enda så blir det mest frukt til lunsj og noen få biter med brød. Å det mente de på sykehuset var for lite. Men jeg får jo ikke i henne mere. Jeg trodde det gikk så bra egentlig nå. Men kurva var vist ikke helt sånn som de ville nå da.
Hun er jo så blid å fornøyd også vettu. :)
 
Tidspunkter varierer her, men dagen går ca sånn..

Våkner, ammer i senga (sånn at jeg kan våkne også)

Frokost: grøt

Etter første dupp, ammer og så frukt
Hvis jeg ikke ammer får hun brød, suppe eller noe annet i tillegg til frukta

Etter andre dupp er det middag (en plass mellom 16-17) middag

18.30 grøt

Legger seg rundt 19, da ammer jeg... Og så ammer jeg 2-3 ganger fra hun sovner første gangen til vi står opp igjen på morgenen...

Hm... Ser nå at hun kanskje har litt få måltider, men ikke så lett å få til fler.. Ikke vet jeg helt hva der skulle vært heller, for hun spiser ikke noe særlig med brød... Tips mottas med takk :)
 
Her spiser hun

Kl 8, grøt og brødskive.
Kl 12 (etter soving) middag og frukt.
Kl 15.30 middag sammen med familien
Kl 18 grøt og brødskive.
Ammes tidlig morgen, i fire tiden, før nattsoving og en evt to ganger på natten.
Vet ikke hvordan hun ligger an på kurven sin, skal på hs på fredag, men satser på at det er nok mat for henne. Hun virker i alle fall fornøyd :)
 
7- ammer

8.30 frokost. 1 skive eller grøt. +frukt

Mellommåltid (frukt/grønnsaker/kjeks/skalk)

11.30 grøt/skive ( det hun ikke hAdde til frokost)
Sover en gang mellom 12 og 15

Middag 1530

Vi spiser middag kl 17 så da får hun spise litt med oss og smake på det vi har. ( går som mellommåltid)

Grøt kl 1815

Ammer kl 19 så er det natta. :)

Alle tidene varierer fra dag til dag. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
08-09: 1-2 brødskiver, ammer

11: frukt eller brødskive, ammer
Sover fra ca 12

14: brødskive eller noe annet, ammer

16-17: middag

19: grøt, ammer

Og så får han pupp jevnlig frem til vi står opp. Ca 5-6 ganger.
Alle tidspunkt er cirka.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Kl9: brødskive
Kl11.30: brødskive eller grøt
Kl15: brødskive
Kl17: spiser middag sammen med oss
Kl18.30: grøt
Kveldsstell før vi går på soverommet å ammer så legges hu i egen seng ca kl 19.30!

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Ca. 08.00 en god porsjon grøt
Ca. 10-1030 litt brød og frukt
Ca. 12-13 litt brød igjen
Ca 1500 middagsglass
17. 00 smake på middag sammen med oss og evt litt frukt
18.00 god porsjon med grøt+ avokado blanding
Får pupp morgen, innimellom på dag og kveld.

Ser jeg har litt mange måltider , men han spiser så lite til brødmåltodene så må nesten spiste litt oftere . Han er ikke veldig glad i brød:-/ prøver å venne han til det. Noen forslag på gode mellommåltider i tillegg til brød??:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, hva annet enn brød, grøt og middag er det å gi?

Hm, kanskje jeg skal lage opp noen småretter som minipizzasnurrer, kjøttboller, sunne vafler o.l. for variasjonen sin del.. noen med forslag til andre ting?? Gjerne med oppskrift :)
 
Ja, hva annet enn brød, grøt og middag er det å gi?

Hm, kanskje jeg skal lage opp noen småretter som minipizzasnurrer, kjøttboller, sunne vafler o.l. for variasjonen sin del.. noen med forslag til andre ting?? Gjerne med oppskrift :)
Suppe er en slager her! Ikke spesielt mettende, men nok til et mellommåltid eller sammen med brød :) eks gulrotsuppe!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp