Mat!

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Lillebror hang i puppen fra halv seks i går kveld til halv to i natt :confused: Deretter sov han bare 1 + 2 + 2 timer med amming imellom. Før han sovnet første gangen var jeg så utslitt at jeg gråt mine modige tårer :( Han skal på død og liv sovne til puppen, men tåler IKKE å bli flyttet etterpå til sengen, kurven eller min madrass. Han sonvet jo egentlig sikkert 15 ganger, men våknet nesten med en gang. Jeg vet jo at dette er slik vanlig kveldsuro og at han på naturlig vis sikrer mattilgangen sin fremover med å amme så hyppig så mulig den første tiden. Men det er slitsomt likevel!

Jeg var helt frynsete i morges, og når jeg endelig hadde fått tatt morgenstell og servert morgenpupp, besvimte han i vogna :)

Så nå har jeg spist to skiver, en kanelsnurr og 3 minisjokolader :P :D Jeg hadde ikke spist på 15 timer, og har vært våken de fleste av dem. *puh*

Ja, det kan være hardt å ha en liten en som er fullstendig avhengig av mor! Med første så ammet jeg hver til annenhver time på natten helt frem til hun var 6 mndr. Det gikk jo forsåvidt greit nok når hun lærte seg å falle til ro i egen seng mellom måltidene, før hun klarte det så var jeg jo helt utslitt. Jeg klarte aldri å bli vant med samsoving - da lå jeg lysvåken og passet på.

Håper det går seg raskt til for dere! Det er jo slik at enkelte babyer trenger mer nærhet enn andre, og dette med å lære seg døgnet er ikke alltid like lett og kan være en lang prosess. Masse lykke til og ikke vær redd for å be om litt avlastning dersom du trenger en hvil! :)

Det høres slitsomt ut! Hadde det sånn med jenta mi de første nettene også. Smokk hjalp mye når hun fikk den. Har du prøvd med smokk?

Det høres slitsomt ut! Hadde det sånn med jenta mi de første nettene også. Smokk hjalp mye når hun fikk den. Har du prøvd med smokk?

Ja, jeg introduserte smokk allerede første døgnet. Merket fort at han hadde litt problemer med å finne roen når han lå alene. Bruker smokk mest til å "kjøpe tid" under stell og andre situasjoner der jeg må utsette pupping for å få noe gjort. Han godtar ikke smokken som overgang fra pupp til soving, men jeg fortsetter å prøve. Smokk var gull verdt for storebror, så jeg er veldig opptatt av at han skal ta den. Skal kjøpe et par andre sorter etterhvert :)

Det er slitsomt i starten, skjønner godt du føler deg sliten og frynsete, men gi deg selv noen dager der du ikke tenker på stort annet enn at du og han skal ha mat. Han er jo så nyfødt ennå :) Pappaen er vel hjemme nå og kan hjelpe til med storebror? Når babyen er sikker på at melka er der i de mengdene han trenger vil han nok gi deg mer fred :) Nr to var en skikkelig puppegutt, ble kjempemasse amming, så kjenner til "problemet". Det er jo heldig at du har melk og han vil ha da :)

Det er slitsomt i starten, skjønner godt du føler deg sliten og frynsete, men gi deg selv noen dager der du ikke tenker på stort annet enn at du og han skal ha mat. Han er jo så nyfødt ennå :) Pappaen er vel hjemme nå og kan hjelpe til med storebror? Når babyen er sikker på at melka er der i de mengdene han trenger vil han nok gi deg mer fred :) Nr to var en skikkelig puppegutt, ble kjempemasse amming, så kjenner til "problemet". Det er jo heldig at du har melk og han vil ha da :)

Ja, jeg vet at dette bare varer en liten stund :) Jeg gleder meg til han blir større, samtidig som jeg har helt panikk for at tiden skal gå for fort :P han er jo så søøøøt nå som han er nyfødt, selv om han er upraktisk ;) Storebror hentes og bringes av pappan, som også er hjemme i perm nå. Han sover hele natten og er ganske selvhjulpen og flink til å leke med lekene sine.

Jeg priser meg lykkelig over de fulle muggene mine :D

Ja, jeg vet at dette bare varer en liten stund :) Jeg gleder meg til han blir større, samtidig som jeg har helt panikk for at tiden skal gå for fort :p han er jo så søøøøt nå som han er nyfødt, selv om han er upraktisk ;) Storebror hentes og bringes av pappan, som også er hjemme i perm nå. Han sover hele natten og er ganske selvhjulpen og flink til å leke med lekene sine.

Jeg priser meg lykkelig over de fulle muggene mine :D

Skjønner deg godt, de er jo så skjønne, men så fryktelig slitsomme i starten! Helt sikkert er det at alt er lettere når ting er kommet inn i en rutine!!

Husk ar babyen har økedøgn ! Disse er veldig slitsomme og kommer nå og da

Back
Topp