Mat

jc

Gift med forumet
Har dere måtte kutta ut noe i kosten deres?

Jeg har kutta ut melk, kaffe (drikker ikke så mye til vanlig), drikke med kullsyre, mat med mye krydder.
Merker med en gang jeg spiser noe sånt, da blir det hyling i mange timer.

I går glemte jeg meg til middagen, hadde en ferdigpose med pasta, kjøttboller og grønnsaker. Selvfølgelig var det melk i kjøttbollene, og en god del løk/hvitløk. Så da satt vi begge å grein i går kveld:confused:

Må bare lære meg å være nøye, helst lage alt fra bunnen av:)

Brus, løk og druer... :( men kan spise salami så det tyter ut øra da :p (savna det veldig da jeg gikk gravid)

Ja føle eg har kutta ut det meste, ikkje veldig spennade kosthold for tida. No har eg kutta mjelk, mel, løk, kvitløk, sjokolade, brus, paprika og rå/steikte grønsaker. Er i utprøvingsfasen så har tenkt å prøve ein og ein ting framover, men han kom seg veldig når eg kutta mjelk og mel.
verst med den sjokoladen egentligv ;)

Brus, løk og druer... :( men kan spise salami så det tyter ut øra da :p (savna det veldig da jeg gikk gravid)
hehe, jeg spiser bare spekeskinke og fenalår når for tida :D skjønner jo ¨nå at det var en grunn til at jeg kutta det ut, og ikke bare de derre bakteriene... men sånn at jeg savna det skikkelig, og det gjør ingenting at jeg har kutta ut masse når jeg kan spise fenalåret mitt :p ;)

Ja føle eg har kutta ut det meste, ikkje veldig spennade kosthold for tida. No har eg kutta mjelk, mel, løk, kvitløk, sjokolade, brus, paprika og rå/steikte grønsaker. Er i utprøvingsfasen så har tenkt å prøve ein og ein ting framover, men han kom seg veldig når eg kutta mjelk og mel.
verst med den sjokoladen egentligv ;)
Jeg kjøpte meg en Snikers dagen før jeg kutta ut melk, skulle kose meg med den egentlig. men den ligger godt plasert i øverste hylle, og gubben må bare prøve å rør den!!! Den er MIN, og jeg gleder meg til jeg kan spise sjokolade igjen :p
Det er jo sinnsykt mye som er melk i, så det er heller lite jeg også spiser... rundstykker med spekeskinge/fenalår, havregrynsgrøt laget av vann er gjenganger! o_O

Har kuttet kaffe, men det er mest for å kunne sove så fort muligheten byr seg:-P Finner den nok frem igjen når det er blitt mer rutine på ting:-)

Melk og søtmelksprodukter må jeg være litt forsiktig med. .tåler syrnet melk så blir endel biola og musli:)
Ellers kutta løk, kål, bønner ol. .kaffe er også redusert til 1 kopp max 2.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Har kutta ut løk og veldig sterk mat. Spiser fortsatt krydret mat, bare ikke like sterkt som før. Melk og kaffe drikker jeg som før, og det virker ikke å være til plage. Regner med det dukker opp ting etterhvert som hun reagerer på, og da får jeg kutte det ut når den tid kommer, men prøver å spise mer eller mindre som normalt.

Føler eg har kutta ut ALT omtrent. Uansett kva eg puttar i munnen så tenker eg at han kanskje ikkje tåler det. Forferdelig å ha dårlig samvittighet for alt ein puttar i seg. Trur eg må gå litt meir systematisk til verks om det ikkje gir seg....

Har bevisst valgt vekk løk og kullsyre. Har ikke hatt noe vondt enda på 13 dager. Så håper vi er superheldig. Brusen er jeg glad jeg har klart å droppe, nå gjenstår bare chips og sjokolade mot det bedre livet =)

Har ikke kutta ut noe enda, men spiser alt med måte. Overdriver ingenting og spiser veldig variert sånn at det ikke skal bli for mye av en ting. Da jeg begynte med det, ble magen hans mye bedre :)

Jeg har kuttet ut kinakål, løk og brus.. prøver meg frem på hva jeg kan spise ellers.. spiste nachos en dag, og det var heller dumt så gjør nok ikke det igjen med det første, men det var utrolig godt :p han har endelig den siste uken begynt å ville rape etter amming, men har ennå en del luft i magen..

Holder meg unna det som er anbefalt å holde seg unna. Ellers spiser jeg og drikker ting som før.

Back
Topp