Mat

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva spiser dere iløpet av en dag?
Lager dere middag fra bunnen, eller blir det ofte halvferdig/frossen?
Hvor mange måltider?

Sambo kommenterte at jeg spiser altfor lite. Og når jeg tenker etter, er det nok noe i det. Begynt å få sånn rar smak i munnen, og småkvalm, så ingenting som frister. Merker også at jeg tenker en del på alt som er fy fy for gravide.

Vet jo at den lille tar den næringen den trenger, og at det er meg det går utover om jeg spiser for lite. Men må nok skjerpe meg.

Hadde vært evig takknemlig for svar, og kanskje noen forslag til mat og middag! :-)

Før jeg ble gravid spiste jeg hver 3 time, sunt, variert og lagd fra bunnen.
Nå, gravid, kvalm og spyende, spiser jeg det jeg klarer, når jeg klarer! Det har variert fra ekte hjemmelaget husmannskost, salater, til dolly-pizza eller grandiosa! Ofte bare ritzkjeks og vann... Eller 3-4 sure epler og vann i løpet av en hel dag!
Tenker det uansett er bedre å spise noe som helst, enn å ikke få i seg noe!

men håper kvalmen slipper taket, og jeg kan spise normalt igjen!!

Gleder meg til å lage grønnsakssuppe, brennsnut, lapskaus, kjøttkaker og fiskekaker. For dette er ting jeg har lyst på må, MEN samtidig ikke klarer tanken på!! Middagstips tas imot her også!! idag skal vi ha pølsegrateng. 2 åringens ønske!

Jeg har i en periode slitt veldig med å spise pga vektkomplekser. Gikk ned 10 kg og fortsatte ned mot en svææært usunn vekt.
Etter jeg ble gravid har det igrunnen gått rett i dass. Jeg er så SULTEN! Spiser hele tida, og spiser alt mulig. Er mye kvalm, men matlysten er virkelig på plass.
Jeg spiser alt fra hjemmelaget sunn mat, til løvstek og bernaise. Felles for måltidene mine er at jeg prøver å få i meg mest mulig fullkorn, da forstoppelse og oppblåsthet plager meg voldsomt.
Et beger biolayoghurt (de små altså) må også inntas hver dag, for å holde litt balanse.
Wasa sandwich med brunost er også fast inventar i veska, til når småsulten kommer snikende.

En gylden regel for meg er at hvis jeg har spist mye sunt fortjener jeg litt uskeielser. Det er jo mange små grep som skal til for å gjøre et middagsmåltid LITT sunnere. Kroppen sier også tydelig i fra hvis det blir for mye usunt i form av hodeverk, vondt i magen og utmattelse.

Dette ble mye babling fra min side, håper noe kunne være til hjelp :)

Back
Topp