Mat

R.T.

Forelsket i forumet
Man gir jo grøt til frokost og kvelds og varm mat til middag. Men hva skal man gi de to andre måltidene når vi slutter å gi melk? Og når slutter man med det? Jeg merker både jeg og hun er litt lei av puppen på dagtid... Natten er bare kos :)

Brødskive,yogurt og frukt :)

Om du slutter å amme før hun runder året så ville jeg ha begynt med litt mme da de ikke skal ha vanlig melk før de er 1år.

Mini ville ikke lenger ha pupp da han var rundet 6mnd så her går det i flaske morgen,grøt formiddag+frukt,middag,grøt og så flaske til kvelds før han legger seg.

Kommer nok til å fortsette å gi mm før leggetid og natt/morgen, men holder på å gi opp dagen altså... Hun bare tuller og får nok bare i seg noen dråper uansett... Pumper du deg da, eller gir du mme på flaske?

Her har vi begynt å gi gutten skive en gang på dagen, han er veldig interessert, men spytter det meste ut igjen:) Tar nok litt tid å venne seg til konsistensen. Ellers er det grøt morgen og kveld og frukt, prøve oss litt på middag og, men det er ikke særlig populært enda.. Ammer nok mindre på dagen enn før, men han er fortsatt glad i det, så det går heldigvis greit:)

R.T. skrev:
Kommer nok til å fortsette å gi mm før leggetid og natt/morgen, men holder på å gi opp dagen altså... Hun bare tuller og får nok bare i seg noen dråper uansett... Pumper du deg da, eller gir du mme på flaske?

Gir mme på flaske. Orket ikke å begynne med pumping når han var 6mnd. Da var det lettere å bare gi mme :)

Tror han sluttet av flere årsaker. Jeg hadde satt inn spiral,fått mensen(etter å ha satt inn spiralen) og han var alt for nysgjerrig. Med flasken kan han jo se seg rundt uten å slippe ;)

Om hun bare tuller så er det like greit å kutte ut på dagtid,men pass på å gi henne vann til måltidene da :) De trenger væske.

Ja, hun her og er kjempe nysgjerrig... Må amme på et rom for oss selv uten tv hvis vi skal ha noen som helst sjanse :) ja, gir vann til maten, har jeg gjort siden hun begynte å få mat. Hun ELSKER vann hun :p

Sluttet å amme for ca 1 måned siden, og lurer på hvor mye MME han trenger i løpet av et døgn? I tillegg til de andre måltidene med grøt, middag og frukt å sånt...? :)

Back
Topp