MAT!

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Hmmm. Nøtten er veldig glad i mat, og har veldig god appetitt. MEN - jeg vil så gjerne at han skal lære seg og spise selv så jeg prøver stadig å gi ham biter han selv kan putte i munnen. Det kan være erter, brødskivebiter, kokte grønnsaker, fisk, kylling etc.

Problemet er at så fort han skal spise selv så går jo ingenting i munnen - han bare sitter og leker med det (som er helt greit iom at han skal lære seg dette her), men det hadde jo vært greit om i hvert fall NOE også gikk i munnen sånn at vi ikke hadde trengt å lage grøt etterpå. Hvis jeg prøver å oppmuntre ham og putte det i munnen hans så blir han sur.

Noen erfaringer her? Blir det ikke skikkelig ensformig med grøt hele tiden?

hmm....vanskelig å komme med noen råd her,skal tenke litt på det så skriver jeg senere om det skulle dukke opp noen ideer!! lykke til !! ( håper dette er bare en kort periode)!!

Nå vet jeg ikke hvor gammel barnet ditt er, men har en sønn selv på snart 1 år som har spist selv ganske lenge.
Begynte med at vi ga han biter med brødskive med pålegg (prøv forskjellig pålegg, trodde alle barn likte leverpostei, men det gjor ikke min sønn :P) , rosiner, mais osv
Når han fikk smaken på andre ting enn babymat, laget vi til så han kunne ta selv mens vi matet han. i begynnelsen var det bare griseri, moste brødbitene i hendene og slapp det på gulvet. Men plutselig skjønnte han hvordan det hang sammen.. og nå putter han ALT i munnen, så nå går d mye i "æsj" og "nei"

Back
Topp