Mat.....

soffy81

Elsker forumet
Ja......hvor mye spiser deres små nå??
Denne uka har det her gått i to brødbiter og tre spiseskjeer middag hver dag...lite ja? Men han drikker masse vann  og virker opplagt da.....grunn til å bekymre seg?
 
Ja, det var veldi lite mat.

Min kar spiser 2-3 brødskiver t 3 måltider og masse middag.
Men når han e sjuk så blir det mindre matinntak.
Har du sett i halsen på gutten din, om han e rød og sår i svelget.? For det kan gjøre noe med matlysten, hvis han har spist masse før.

E har selv halsbetennelse nu og mat e ikke akkurat det første e tenk på eller har lyst på. E flink å drikk masse vann og spis flytende mat, men hard mat som brød, nei takk.
 
ikke veldig mye .. sjelden mer en en halv skive til frokost, lunsj og kvelds .. og middagen bare tuller ho med .. tar en skje eller 2 innimellom .. men ho spiser en yougurt og endel frukt hver dag da
 
min spiser vel ca 4 skiver pr dag , masse frukt (har ikke helt kontroll på dette siden de serverer i bhg) og en posjon middag.

han spiser mer i bhg , enn han gjør hjemme i helga. I ukedagene så er vi oppe mye tidligere og da.
 
Nå har han vært mer eller mindre syk siden begynnelsen av september og hatt lite matlyst. De siste ukene har vært bedre og da har han spist litt over en skive til frokost og omtrent det samme til kvelds. Alltid tilbud om agurk, tomat, paprika, etc. En porsjon (eller to hvis det er noe han liker ekstra godt) med middag. Han spiser bra i bhg, lunsj og måltidet senere på dagen. Han elsker å sitte rundt bordet med andre. Generelt glad i frukt, bær og grønt. Nå er han sjukling igjen og apetitten deretter.
 
Her har han styrt på med tenner samtidig og da går  matlysten ned.
Så jeg er ikke sånn kjempebekymret i grunn, he he!

De kan fremdeles ha "økedøgn" slik de hadde når de var babyer :)
 
Back
Topp