Mat

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Vi prøver å ha et variert kosthold, og lar Ole Henrik spise det vi spiser. Men ikke så ofte hvis vi har halv/hel-fabrikat (f.eks posegryter, toro-mat etc). Og heller ikke hvis vi lager veldig salt mat.

Hva gjør dere? Hvilket syn har dere på det?

et det same som oss uansett han no. Har aldri barnemiddag lenger.
Sjølsagt viss vi har taco osv (men dette har vi mest etter ungane har lagt seg... ) so har vi laga til noke anna til ungane då dei store ikkje lika dette heller.
men tenke ikkje so mykje over det mer halvfabrikata osv - men salta ikkje potetstappe osv..

.

bryr meg ikke om det, og hvis vi har halvfabrikat en sjelden gang får hun det. vi har aldri salt i maten så å si uansett[:)]

Her blir maten som regel laget fra bunnen av. Lager sjelden toro-poser, de innholder så mye salt, og er ikke særlig gode. Selvsagt om det skal gå raskt raskt, så kan det forekomme. Noah spiser det vi spiser. Han skal alltid ha det vi har [:)] Vi er svært gla i krydret mat, så må være litt forsiktig med å ikke bruke for mye chili og hvitløk når Noah skal ha middag også.

Vi er veldig gla i å lage mat, så vi vi helst ikke bruke halvfabrikat. Maten er så mye bedre når man lager den fra bunn. Men har ikke noe i mot at barna får det. Men kjenner jeg føler meg som en "bedre mor" når Noah får hjemmelagde kjøttkaker m tilbehør. [:)]

ORIGINAL: tuppamaara

Frida langt alt Som vi spiser, unntatt taco ol. Menn Prøver Å unngå å. Salte Maten nar Jeg lager den. Har Heller på salt nar vi Har forsynt oss Slik kl Hun slipper for mye av Det.
Lager sjelden mat fra grunnen av, Blir mest halvfabrikat henne ja.
[/ Quote]

sign

Malte får det samme som oss. Hender han får annet kjøtt hvis vi får noe som er vanskelig å tygge.

Tenker ikke så mye over det her, men det meste er jo hjemmelaget fra bunnen her...bortsett fra en pizza fra fryseren en gang i bland, når det bare er en av oss som spiser middag med veslegutt og den andre jobber eller for min del har vært på seminar eller er på maling etc...

Men prøver å tenke littpraktisk innimellom, mer slik hva sitter godt fast på gaffelen/skjea lett å få på med andre ord, men han spiser det meste .

Men han har smakt boksemat da....når det er bare en som spiser med ham...da er det ikke alltid jeg gidder å stå å lagemat i 30-60 min eller lenger. Min mann gidder iallefall ikke å stå så lenge over grytene...

Back
Topp