Mat vi rugere bør unngå?

*Carrie*

Forelsket i forumet
Skjønner jo at vi skal holde oss unna alkohol, men er det noe mat vi bør unngå å spise nå i rugetiden? Greit å vite så jeg kan være litt obs på det.

jeg skal prøve å holde meg unna mat som gravide ikke kan spise......
skal late som at jeg er gravid fra 1 rugedag jeg[:)]
så er jeg på den sikre siden

ORIGINAL: Baby klar..

Hva er mat som ikke gravide kan spise da?

Lurer jeg på og????

OK da kan dere få matforbudet for gravide:

Snufs.....[:(]

• Blåkveite over 3 kilo
  • gjedde
  • abbor over 25 cm, ørret og røye over en kilo
  • fiskelever
  • svolværpostei og lofotpostei(inneholder fiskelever)
  • krabbe innmat fra skallet (Hvitt krabbekjøtt kan spises)
  • Hvalkjøtt
  • rått kjøtt, her medberegnet spekemat - [:(]
  • raket fisk
  • måseegg - hvem er det som spiser det da[&:]
  • Upasteruisert melk
  • Ost av upasterisert melk
  • kalkproduktet "Calabach Chalk" hva er det da[&:]
  • Pasteruiserte mykoster - hva..trodde det var greit jeg-OK OK

Husk å varmebehanmdle fisk og skalldyr godt før de spises. Røkt fisk, f.eks røkelaks, bør spises ferskest mulig. Kjøtt bør være gjennmstekt/kokt.

Vær ekstar forsiktig med mat i utlandet. Spesielt rått kjøtt, uvaskede grønnsaker, frukt og bær.

raket fisk???? og det er?

men reker, kan en spise det?

Reker kan man dytte innpå så det tyter ut av øra på en, det samme med jordbær. Har gått vekk fra de mat som man tenker på i henhold til allergi i åre dager.

Skal kose meg masse med reker og jordbær i sommer jeg, men ferske blåsjell tenker jeg at jeg skal være litt forsiktig med, har spist fordervet blåsjell før jeg, og det var ikke morsomt, svimet av våknet med rykninger og spydde så det ikke lignet grisen, tenk om jeg får tak i et bederveyyt blåsjell da, et slikt sjokk tror jeg at jeg skal la reken min få slippe unna.

Raket fisk ja, hva er det blir ofte brukt til jul og lukter pyton, enten så liker du det eller du hater det.
Tror det er torsk som blir raket det er en prosess som jeg ikke kan noe om, men det kan godt være at jeg tar feil med henhold til fiskeslag også, liker ikke denne hvite raket fisken jeg[:'(]

Back
Topp