Mat uten egg og melk....

Lene1986

Forumet er livet
Ett vennepar av oss har ei jente som ikke tåler melk og ikke egg. SÅ skal de komme her på lørdag. Hva i alle dager skal jeg lage?? [:o] Står helt tom for ideer her.... 

Hva har du tenkt å lage? Middag, kaker, lunsj? [:)] Ikke at jeg har så mange ideer på stående fot - men kan prøve å tenke litt [:)]

ORIGINAL: Katin

Hva har du tenkt å lage? Middag, kaker, lunsj? [:)] Ikke at jeg har så mange ideer på stående fot - men kan prøve å tenke litt [:)]
Noe kake greier og noe mat [8D]

Den jenta kommer ikke til å bli tjukk i fremtiden[:D][8D]

Vet ikke ....er det ikke melk i det som ikke er egg i dag?????

Lomper? mariekjeks??? Nei som du ser vet jeg ikke.

oi... var vrien den ja...[&:] men når jeg fikk eggallergi påvist her i hus så googlet jeg masse og fant oppskrifter på alt mulig både uten melk og egg[:)]. Da må du da nesten sikkert innom en helsekostbutikk for å kjøpe erstatter eller soyamelk eller noe - men kanskje det er lettere at du bestemmer for hva du ønsker å lage og finner så oppskriften på nett[8D] Det er uttallige muligheter [:D]

Her er en oppskrift på muffins: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift1297.asp

Ellers er vel taco alltid greit hvis du skal ha noe varmmat - man plukker det man vil ha.

Bake brød/rundstykker selv og erstatter evt. melk med vann?? - og ha uliket pålegg hvis du skal ha lunsj. Kjøttpålegg, syltetøy, leverpostei..

[:)]

Her er en oppskrift på muffins: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift1297.asp

Ellers er vel taco alltid greit hvis du skal ha noe varmmat - man plukker det man vil ha.

Bake brød/rundstykker selv og erstatter evt. melk med vann?? - og ha uliket pålegg hvis du skal ha lunsj. Kjøttpålegg, syltetøy, leverpostei..

Vårrull mener jeg at du kan lage også - hvis du gidder[8D] Tror ikke det er melk eller egg i rullingsene. Og så står det på min oppskrift at man bruker egg for å "lime" dem sammen, men jeg brukte ikke det. bare våtet fingrene litt og klasket sammen og der satt de[:D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Vårrull mener jeg at du kan lage også - hvis du gidder[8D] Tror ikke det er melk eller egg i rullingsene. Og så står det på min oppskrift at man bruker egg for å "lime" dem sammen, men jeg brukte ikke det. bare våtet fingrene litt og klasket sammen og der satt de[:D]

Trodde det kansje var egg i de papir greiene jeg?? Hmm skal sjekke det ut i kveld! Elsker vårruller! Å det er så lett å lage! [:D] Så kansje det blir vårruller eller pizza horn. Så tenkte jeg litt på fromasj? med kansje noen bær inni? Pisker bare sånn fløteerstatning og hiver oppi en pakke gele [8D]

Back
Topp