Mat under amming

Majasl

Betatt av forumet
Kva er det ein ikkje skal eta når ein amme??

Spiste alt jeg Med storebror, eneste måten du ser om de tåler det på :) (nå haddejeg en baby som tålte det meste da) men har vært hørt at jordbær, kullsyre, løk hvertfall KAN framkalle magevondt..

Jeg har hørt at løk og kål kan skape mage vondt ved amming.

Selv skal jeg spise alt og evt prøve og luke ut ting, dersom frøken får mage vondt:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skal ikke spise de samme fisketypene som når man var gravid leste jeg.

Fikk en nydelig liten jente 2. August. Hadde termin 4. September

Hvis du kontakter helsestasjoenen din kan du få en brosjyre på hva man anbefaler at ammende skal holde seg unna.Noe (som reker og jordbær) anbefaler man at ammende skal holde seg unna i mest grad pga utvikling av allergi....men dette er også mer omdiskutert og gjelder mest hvis du har allergier i familien.

Ellers er det alt av kål, sterkt krydret mat, løk, kullsyre som stort sett er gjengangere til mageknip...noen reagerer og andre ikke. Er lurt å prøve seg frem. Min nr en tålte svært lite, jeg endte med å spiose knekkebrød med kokt skinke. Han reagerte på alle melkeprodukter, sjokolade, alt over, gluten i for stor grad. Mens min nr to reagerte nesten ikke på noe, kun hvis jeg spiste fersk løk.

Så tipset blir vel å prøve seg frem og husk at noen ting, som feks melkeprodukter, kan det ta opptil en uke før det er ute av systemet.

Mine har ikke tålt Løk, kål, brus, reker, appelsin, sterk mat, ting med nøtter i.. Prøv deg frem, alle er jo så forskjellige :)

Hvorfor ikke det?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Regner med pga tungmetallene som feks i tunfisk går over i morsmelk

Fikk en nydelig liten jente 2. August. Hadde termin 4. September

Back
Topp