Mat tråden

LottaH

Flørter med forumet
Hemma hos oss är det oftast jag som lagar maten - i det sista har inspirationen varit mindre bra... Kvalme, trötthet och dårlig aptit. Så. För min del hade det varit fantastiskt om vi kunde dela mattips här!
Allt från lunch till mellanmål, middag, bakverk och andra godsaker tas tacksamt emot!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg trenger også tips til middager. Sliter med dårlig matlyst og klarer ikke komme på noe å lage.

Sent from my iPhone using BV Forum

En enkel en om man liker ketchup:

Sett ovnen på 180grader. Stek karbonadedeig eller kjøttdeig (eventuelt m. Litt løk om du liker det), ha oppi ketchup Og bland. Legg det nederst i en form. Lag potetmos fra bunn eller bruk ferdigpose, legg på toppen av kjøttblandiingen og topp med ost etter eget ønske. Putt i ovnen til osten er gylden ;) går enormt fort å lage.

Sett ovnen på 180grader. Stek karbonadedeig eller kjøttdeig (eventuelt m. Litt løk om du liker det), ha oppi ketchup Og bland. Legg det nederst i en form. Lag potetmos fra bunn eller bruk ferdigpose, legg på toppen av kjøttblandiingen og topp med ost etter eget ønske. Putt i ovnen til osten er gylden ;) går enormt fort å lage.
Det hørtes veldig godt ut!:)

Lagde noe lignende i går. Brukte hakkede tomater og tomatpure i steden for ketchup da. Har i det siste hatt dilla på hjemmelaget potetmos og vil helst ha det hver dag. Hehe. Fikk lurt sambo til å ha potetmosmiddag to dager på rad nå. Men sliter litt med å finne ut hva jeg vil ha til middag idag...

Julemat er digg, vi har det en dag i uka allerede (a)
Imorra skal vi ha blomkålsuppe!

Elsker når vi blander nudler med scampi eller pølse, med chilli, ingefær, brokkoli, chilisaus og litt andre grønnsaker :D

Bakt potet med masssse sånn smør er digg og :p

Laks i folie med smør og grønnsaker!

Fiskesuppe ^^

Grullet kylling er enkelt og godt, og ostesmørbrød ;)

Middag føler at jeg får til å spise det meste. Men sliter så innmari på dagen å få i meg noe som helt! Blir ikke akkurat en næringsrik frokost og lunsj:/ tips?

Enkel versjon av pølsegrateng:
Hakk opp middagspølse, skjær opp løk, og lag potetmos. Åpne en boks me tomatbønner.
Finn frem en ildfast form. Ha i potetmos, strø over pølse og løk og tomatbønner med sø over. Legg dette lagvis etter ønske, og ha på ost på toppen. Viktig å få på nok tomatbønner og sø, så det ikke blir for tørt :)

Kjempegodt, og lettvint :)

Back
Topp