Mat-tråd

HåpefullPrøver

Forelsket i forumet
Jeg sliter litt med å holde ett sunt og variert kosthold, formen er så dårlig at jeg strever med å stå oppreist lenge nok til å lage gode næringsrike måltider. Tips til enkel og sunn mat? Hva spiser andre mye av i graviditeten?
 
Jeg sliter litt med å holde ett sunt og variert kosthold, formen er så dårlig at jeg strever med å stå oppreist lenge nok til å lage gode næringsrike måltider. Tips til enkel og sunn mat? Hva spiser andre mye av i graviditeten?
Her er det stort sett beige mat som frister.. prøver å fylle på med råvarer feks kokt egg eller eggerøre. rå grønnsaker er jo kjempebra og du trenger jo ikke stå å kutte lenge, bare ta hele gulrøtter liksom. Anbefaler ovnsbakt mat, feks søtpotet kan du bake hel eller dele i to og bake lenge. Vi pleier å kjøpe kjøttboller på Kiwi som bare inneholder kjøttdeig og krydder, de er bare å bake i ovnen. Ovnsbakt fisk er også fort å bare slenge i ovnen. Ikke blir det mye oppvask heller! Hvis kjøleskapsgrøt/chiapuddig frister er det jo fort gjort å røre på kvelden og spise neste dag.

Ellers er det fullstendig lov å ta takeaway og enkle løsninger!
 
Back
Topp