Mat-tråd!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Inspirert av Mars2014:)

Jeg er så blank på middager om dagen.

Så tenkte å prøve å sette i gang en tråd hvor vi kan skrive hva vi skal ha til middag hver dag? Så blir hverdagen litt lettere ( for meg ihvertfall:p)

Idag lagde vi hjemmelaga pizza og imorgen er jeg blank igjen :p

Hva med dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her fikk mannen servert biffgryte og ris. Jeg spiste laks med sesamfrø, salat og ris. I dag vet jeg ikke enda :)

I går hadde vi kyllingkjøttdeig, pasta og kjøttdeigsaus. I dag blir det torsk, poteter, grønnsaker og hvit saus :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Prøver å lage en ukes meny, da er det lettere og ta opp fra fryseren dagen før :)
Har vært sløv med å lage ukes meny de siste månedene, men nå er det på an igjen :)
Prøver å ha fiskemiddag 2 ganger i uken (er ikke så glad I fisk)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

I går ble det kotteletter, hjemmelaget medisterkaker, poteter, grønsaker og brun saus

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg setter opp "ukes-meny" hver uke, og handler inn alt på en dag :-) Da må jeg stresse med å finne på middager en dag i uka, istedet for hver eneste dag. Slipper mye stress der.. Også er det jo veldig økonomisk :-)

I dag skal vi ha noe så enkelt som kyllingterninger, pastaskruer og tomatsaus, i morgen blir det fiskegrateng :-)

Ellers er et veldig godt og enkelt tips denne pølsegryten:

2 voksne + 1 barn:

Ingredienser:
- ca 5 mellomstore poteter
- 1 pk røkte kjøttpølser
- 1 1/2 kartong fløte
- Salt og pepper
- Hvitløkskrydder

Fremgangsmåte:
- Sett ovnen på 200 grader
- Kutt opp potetene i tynne strimler og ha i en ildfast form
- Kutt opp pølsene i terninger og ha over potetene
- Strø på godt med salt og pepper og ha over litt hvitløkskrydder etter smak
- Hell over fløten
- Sett midt i ovnen i ca 40 min

Serveres med valgfrie grønnsaker eller en lett salat. Kjempegodt for både store og små! Velbekomme :-)

Lurer på å lage finnbiff idag :))

Kylling og spinatpai her i dag:)

Jeg har null matlyst, og det blir storr sett bare middag på de to andre. Forrige uke så menyen slik ut:

Kylling, potetsalat og råkost
Skrei med poteter og råkost
Kjøttboller og potetstappe
Tyrkisk mat ute
Fiskekaker i hamburgerbrød
Takeaway pizza

i går var det hjemmelagde burgere
i dag spiser vesla borte.

Spagetti i går og i dag vet jeg ikke?Bare jeg og småen som er hjemme da mannen er bortreist på jobbreise.
Er så matlei for tiden att alt blir ett ork...

I går hadde vi noe så tradisjonelt som kjøttkaker med poteter, surkål saus og tyttebær.
I dag skal vi ha gratinerte rotgrønnsaker med laks.
I morgen blir det strimla svin, tagliatelle, ostesaus og salat.
Ellers så pleier vi sjeldent å planlegge og handle for flere dager en 2 om gangen.

Kan anbefale Trines matblogg på det sterkeste!
Lager så og si bare middager derfra, og ikke hatt en eneste skuffelse enda, tvert i mot :)

Vår middagsuke er slik denne uka:
Man: Torskefilet med nøttelokk og søtpotetmos (Trines)
Tir: Kyllingwok
Ons: Laks i sitonsaus ( Trines)
Tor: Pai med bacon og cherrytomater
Fre: Spicy kyllinglår (Trines)
Lør: Hjemmelaget hvit kyllingpizza ( Trines)
Søn: Pizzarester til tidlig middag, kyllingsalat til kvelds

:)

Ooooh, bare MÅ dele lunsjen min med dere i dag:) bananpannekake med Cottagecheese, Kiwi og eple:) nydelig! ImageUploadedByBV Forum1393941823.101283.jpg

Til middag blir det forøvrig hjemmelagde seikaker med brokkoli, blomkål, løk og kremet fiskesaus som tilbehør. Har fått beskjed om at jeg må bli flinkere til å tenke over hva jeg spiser av jordmor, siden langtidssukkeret mitt lå på 6,8 etter glukosebelastning (det er godtatt under 7,2, men likevel begynner det å nærme seg) og jeg som var så flink før jeg ble gravid, får sååå lyst på søtsaker til tider, så nå er det full skjerpings fremover:)!

Last edited:
Lagde finnbiff for første gang idag. Den ble yummy^^ med rosenkål og koktepoteter^^
ImageUploadedByBV Forum1393962105.873872.jpg

I går hadde vi kyllingfilet med potetbåter/pastasalat, idag hadde vi (halvveis) hjemmelaget pizza. Resten av uka blir det komler, biffsnadder, torsk, taco og pølser med potetstappe :p

Mandag spiste vi limekylling med ris, i går hadde vi enchiladas (fløtegratinert med ost på i ovnen) og i dag helsteikt indrefilet av svin med krydderpoteter og grønnsaker. (Dette er feriemat i Spania, litt mer hverdagsmat hjemme!) :-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Idag blir det finnbiff rester fra igår:)

Back
Topp