mat tips (kvalm)

LilleMy86

Elsker forumet
Har i de siste dagene fått kjenne på kvalmen gitt, føler meg uvell konstant. Brekker meg hvis jeg er tett i nesen, lukter noe rart eller hoster osv.
Sliter med å få i meg mat, noen som har tips til mat som er "lett" å spise, merker at formen tar seg opp når jeg klarer å presse i meg noe mat. Men har helt gått tom for ideer.

Treger tips til alle dagens måltider[:D]

Uff ikke noe godt... [:'(]

Når jeg er på mitt værste sliter jeg og, og det går mye i drops og inn med ny tyggis et par tygg så ut igjen og inn med ny hehe.... Legge en fisherman's friend i munnen kan og være godt. (syns jeg)
Pusse tennene syntes jeg noen ganger kan være ekkelt med den tannbørsten i munnen så jeg tar tannkrem i munnen for å så spytte det ut igjen.

De sier jo det at mat med lite smak skal være lettre og få ned.
Jeg syntes mat som er enkelt og ha kontroll" over i munnen er best. Kjøttdeig f.eks som smuldrer rundt i munnen, da kan jeg ha lett for å brekke meg.. Potetstappe syntes jeg er ganske greit, og retten og sletten skylde ned med noe væske med smak..
Hvis jeg skal få i meg noe mat i det hele tat så må jeg ha masse drikke ved sidna....

Her går det dessverre alt for mye i brus - syntes kulsyre er litt godt når en er kvalm. Ingerfær øl.

Hvis du ikke får i det de heftigste middags rettene så kan det hverfall være lurt og få i seg f.eks avkjølt eple eller vannmelon det skal vist nok være lettre og tåle..

Så kan den tørrekjeksen være litt til hjelp da - her går det i ritz (vet ikke hvor bra den er pga salte jeg?)
Rista brød jeg tar ofte syltetøy på det er jo ikke akkurat det som er anbefalt da..

FØR jeg prøver og få i meg noe mat i det hele tatt så er det ofte jeg "varmer" opp med en saftis for å få en litt frisk smak i munnen..[:)]

Stort sett så får jeg ikke i meg noe mat før kvelden/natta uansett [:'(]
Det her var jo ikke akkurat så mange middags tips da.

Lett og go mat .

Jeg trenger også den "friske" smaken i munnen.. Spiser mye frukt! Druer, eple, melon +++ Hjelper veldig for meg..
Pratet med en i barselgruppa, og for henne hjalp det og drikke sjokolademelk. Det er nok veldig forskjellig fra gravid til gravid altså! Du får tusle rundt i butikken og ser du noe du får lyst på, så prøv det [:D]

Lykke til! [;)]

jeg er bare kvalm i byger og helst når jeg spiser.. De sier det skal hjelpe å småspise litt ofte, har vertfall hørt det av mange...

Kaptein-Kjeks og iskaldt vatn er det som hjelper meg om morgonen. Har faktisk merka at eg er litt betre om morgonen når eg et litt til kvelds før eg legg meg.

Back
Topp