Hei! Hvor har dere bestilt mat til deres navnefest/dåp? Fornøyd? ☺ Bor i Oslo så bør være Oslo/Akershus levering!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for tips - sjekker det ut etterpå!Vi bestilte fra Muratti catering. Super fornøyde!:-D Vi har bestilt derfra flere ganger før også, alltid like fornøyde![]()
Mye av maten, sånn som karbonadene, er krydret litt sånn orientalsk på en måte.. Men helt fantastisk gode!! :-DTakk for tips - sjekker det ut etterpå!
Ser ut til å ha mye godt der ja! Kan jeg spørre hva dere har bestilt?Mye av maten, sånn som karbonadene, er krydret litt sånn orientalsk på en måte.. Men helt fantastisk gode!! :-D
Matspecialen har ikke jeg noe god erfaring med heller... Og han kokken hadde ikke jeg turt å bestille fra!Ser ut til å ha mye godt der ja! Kan jeg spørre hva dere har bestilt?
Vi hadde egentlig sett oss ut Matspecialen, men etter at vi prøvesmakte maten der så ombestemte vi oss..hehe.. ☺ Ingen av oss var spesielt imponert over noen av de 10 rettene vi testet..
Så fikk vi høre om en som kunne lage privat (kokk), så jeg snakket med han på fredag på tlf., skulle sende han mail om hva vi ønsket og sånn så skulle han komme tilbake til meg innen søndag med pris osv... Hørte ikke noe fra han. Forsøkte og sende to sms igår, men heller ikke de svarer han på lenger så da tørr vi nok ikke å bestille via han!!
Så godt å høre at det er flere som ikke har de beste erfaringene fra Matspecialen, da er det ikke bare våre smaksløker som ønsker noe bedre!Matspecialen har ikke jeg noe god erfaring med heller... Og han kokken hadde ikke jeg turt å bestille fra!
Vi hadde det som heter Stort koldtbord (http://www.cateringmuratti.no/koldtbord-.html). Den roastbiffen vi fikk er noe av den fineste roastbiffen jeg har sett... Ikke en skive som ikke var rosa!
Vi bestilte til 30 stk, blei 31 stk (der 3 er barn) og supplerte med spekemat/røkelaks og eggerøre ved siden av... Vi har masse mat igjen for å si det sånn;-)
Vi hadde sitti igjen med mye mat uansett;-)Så godt å høre at det er flere som ikke har de beste erfaringene fra Matspecialen, da er det ikke bare våre smaksløker som ønsker noe bedre!![]()
Han kokken laget god mat i en konfirmasjon vi var i, så fikk opplysninger og kontaktet han, men hjelper lite det når han allerede nå ikke holder det han lovte i forhold til kontakt. Da kan vi ikke ta sjansen til en sånn anledning for da risikerer vi og stå uten mat..
Men hadde dere hatt mye mat igjen om dere ikke hadde supplert med spekemat/laks/eggerøre selv? Vet du om de også gir prøvesmaking av maten?
Høres helt fantastisk ut!Vi hadde sitti igjen med mye mat uansett;-)
![]()
Den ene er full av Tikka Masala (er ikke så lei meg for det, for den var nydelig!! Så jeg har noen ekstra middager framover her...), en er full av potetsalat (også fantastisk god, gleder meg til å grille nå...), 1,5 full med ris... Mamma og pappa har en sånn bakke halvfull med karbonader og den andre delen full med roastbiff. De har en som er 3/4 full med reker også...
Hadde nok bestilt til 25 hvis jeg skulle gjort det igjen nå...
Den sesamstekte laksen og de urtebakte potetene var det minimalt igjen av... Maten var også barnevennlig![]()
Fatene hadde også MYE spiselig pynt![]()
Nå var det veldig varmt på søndag, så det kan også ha hatt en innvirkning på hvor mye som ble spist;-)
Vet ikke med smaksprøver... Men ring og spør![]()
De ringte forresten dagen før for å høre om når vi skulle spise, sånn at de ikke leverte maten for tidlig, selv om vi hadde bestilt til 12.30. (De ville ikke levere maten 12.30 dersom vi ikke skulle spise før 17-18 tiden!) Så fantastisk god service:-D
2 barn per er nok greit og så evt trekke fra litt til... Man skal jo ha plass til kaker ogsåHøres helt fantastisk ut!
Så herlig når det ble masse rester igjen av den maten du synes smakte himmelsk godt da - ren og skjær flaks for dere!![]()
Skjønner godt at man kan bestille litt mindre enn antall gjester da, iallefall telle to barn på en kuvert!her blir det noen barn..hehe.. ☺ får sette meg ved pc'n og se litt nærmere på dette nå som Mone sover!
Høres ut som et godt regnestykke!2 barn per er nok greit og så evt trekke fra litt til... Man skal jo ha plass til kaker ogsåHehehe;-)
LurtJeg vasker klær mens Aurora koser seg på babygymen... Sove på dagtid er virkelig oppskrytt om dagen!!:-(
Høres kjent ut!;-) Jeg prøver meg på litt klesvask siden det begynte å bli litt lite undertøy igjen i skuffen minHøres ut som et godt regnestykke!Kaker MÅ vi ha litt plass til..hehe..
Jammen ikke lett å få gjort noe særlig av husarbeid om dagen.. igår kveld fikk jeg ryddet unna litt papirer, kastet litt reklame som lå over alt og ryddet på plass MK varer som jeg har fått inn! I dag kjører jeg oppvaskmaskina..hehe..skikkelig avansert.Men samboer er inneforstått med at jeg ikke prioriterer så mye hus om dagen, da jeg forsøker å få ting klart til navnefesten i tillegg til at jeg bruker det meste av tiden ellers på studier når hun sover.. ☺
Vil ikke Aurora sove stort på dagen heller til vanlig?
Kan jo hende mannen din setter pris på at du ikke har rent undertøy igjen..heheHøres kjent ut!;-) Jeg prøver meg på litt klesvask siden det begynte å bli litt lite undertøy igjen i skuffen min![]()
Aurora er ingen dagsover... Men hu tar det igjen på nattasist natt var fra 22-09
Så jeg kan ikke klage veldig... Og hu er generelt glad i babygymen sin, men skulle gjerne sluppet den overtrøtte sutringa fra 18/19 tiden og fram til hu tar natta mellom 21 og 23;-) Mone er heller ikke noe glad i å sove på dagen?
Flink du er som studere med en så liten en i hus!:-D
Stakars lille... Håper hu blir fort frisk nå! Gjør så vondt når grunnen til at de sover er fordi de er syke:-(Kan jo hende mannen din setter pris på at du ikke har rent undertøy igjen..heheMen kjenner følelsen av å ville ha noe rent å ha på seg!
Fra 22-09 høres jo veldig luksus ut da! Det blir jo faktisk noen timer alt i alt! ☺ Og det hjelper at hun er glad i babygymmen sin, da kan man bruke den litt og kjøpe seg litt fri selv..hehe.. overtrøtt baby er heller ikke noe særlig da, har hatt det noen ganger vi også (ser at hun er trøtt for øya er helt røde, men innimellom nekter hun bare å sove)..
Nå blir Mone 11 uker på fredag og hittil har det vært flest av dagene hvor hun ikke har villet sovet stort på dagen og da er det minimalt jeg får gjort.. Nå de siste dagene som hun har vært litt forkjølet så har hun sovet mer eller mindre hele dagen. Nesten 9 timer natt til igår, for så og være litt våken før nesten 4,5 time til med søvn.. så litt våken og mer søvn igjen.. igår kveld sovnet hun i 8 tiden i armene mine og jeg flyttet henne til vogna, da måtte vi ta henne opp litt før halv elleve for å få henne til og våkne litt sånn at hun skulle spise før natta. Selv da sovnet hun igjen på fanget til samboeren før vi fikk gått ned og byttet på henne.. men er helt uvant med at hun sover sånn på dagtid..
Må forsøke å få studert litt iallefall, men det er ikke bare bare med en liten baby i hus..men får satse på en eksamen til juletider så må jo bare gjøre noe..
Satser på at søvn gjør at hun blir raskt frisk!Stakars lille... Håper hu blir fort frisk nå! Gjør så vondt når grunnen til at de sover er fordi de er syke:-(
Her forsvant så og si all søvn på dagen fra hu var ca 6 ukerHu er 12 uker i dag... De dagene hu sover lengre dupper på dagtid får jeg nesten gjort mindre enn når hu er våken, for jeg bare venter på at hu skal våkne
![]()
Nå sovna hu faktisk på armen min og fortsatte å sove når jeg la henne i vogna... Så nå sitter jeg ute på tunet og nyter en kopp kaffe og litt kransekake resterHu står i skyggen og har ikke ensa vaktmesteren som har styra rundt henne en gang... La dette holde en liten halvtime i hvert fall:-D