Mat til januarbabyen

FintFerdig

Betatt av forumet
hva gir dere og hvordan funker det?

Jeg begynte så smått med litt mat 4,5 mnd fordi hun var så veldig interessert. Fikk hun smake noe på tuppen av skei så kastet hun seg nærmest over skeia hvis den kom forbi igjen.

Jeg begynte først med litt grøt eller fruktmos på formiddagen (etter første lur), men så har hun fått et par dager på kvelden i steden for - og da kvitterer hun med å sove hele natta. Og siden det er himmelsk for mor - så har jeg lyst til å heller gi henne fruktmos på formiddag og litt grøt på kvelden. Men er det litt mye for en som nå bikker 5 mnd? Hun får ellers rikelig med pupp gjennom døgnet.

Hun har samtidig gått fra 5 bæsjebleier daglig til én hver 3-4 dag.
 
Jeg har ikke noe svar til deg, men melder meg på tråden fordi jeg lurer på akkurat det samme! ;)

Har ikke fått noe informasjon om introduksjon av mat på helsestasjonen..
 
Vi har også begynt med grøt på kvelden, straks 5mnd gammel! Har kun gått ut i fra historier til andre som har god erfaring med tidlig introduksjon av grøt. Hadde egentlig tenkt å fullamme til 6mnd men guttungen har nesten ikke tid til puppen når alt annet er så interessant, slitsomt å brette den fram en gang i timen fordi han ikke har spist seg mett.. er også alene 5 uker i gangen så begynte tidlig med grøt for å forhåpentligvis kunne avlastes litt mer snart...

Han er kjempeglad i grøt men jeg har ikke opplevd besre søvn etter grøtmåltidet enda.. i natt sov han nesten ingenting og jeg var så frustrert og trøtt.
 
Vi har også begynt med litt grøt men om morgenen i tilfelle han får vondt i magen. Kjipt hvis han får det om natten. Han er 5 mnd neste uke.
 
Back
Topp