Mat til gutten min....

CamillaN

Glad i forumet
Gutten er i dag 10 dager, og ammingen har gått greit hele tiden. Har spist godt, hatt mye avføring av både tiss og bæsj.
 
I går ettermiddag skulle han plutselig henge i puppen hele tiden, og jeg satt mer eller mindre med puppen ute i 4-5 timer...
 
Jeg har inntrykk av at han koser seg mer enn han spiser, deilig pupp mamma....
 
På slutten av kvelden, når han fremdeles ikke var fornøyd fant jeg frem litt mme og ga han det, og da suger/svelger han på et annet vis. Da var det plutselig ikke så kos lengre, men nødvendig....
 
Så nå lurer jeg da på: Har jeg for lite næring? For han for lite ut? Eller er det rett og slett hans "egen feil", at han koser seg mer enn han spiser?
 
Etter mme i går kveld gikk han rett i dvale, og sov i 5 timer, glad og fornøyd. Prøvde med puppen i dag tidlig, tok den, og lot i alle fall som han spiste, men ble ikke mett nok... Ga mme og vips, nå sover han igjen...
 
What to do? Jormor kommer på hjemmebesøk i morgen, så jeg tar dette opp med henne da..... Men.. Jeg blir litt fortvilet!
 
Hei.
Ikke at jeg er noen ekspert akkurat..men det kan jo være at han har økedager, og du bør være forsiktig med å gi mme hvis du fortsatt vil fullamme. Jeg har ikke klart å få opp produksjonen tilstrekkelig etter at jeg begynnte å gi mme. (Dette er tyngre og fordøye, så de kan sove lenge etter et godt mme måltid) Han regulerer hvor mye melk som blir produsert. ved å spise oftere får kroppen din beskjed om å lage mer melk. Råd jeg har fått for å øke produksjonen er å amme hver time eller hver andre time (Da trenger han ikke spise så lenge om ganga) Det tar ca 2 timer fra puppen er "tom" til den er halvfull igjen, og så trappes oppfyllingstempoet gradvis ned, derfor skal hyppig amming være effektivt.
 
Gutten min ble ALDRI  ferdig med å spise, kunne ligge 40 min på hver pupp hvis jeg lot han. Han fikk ikke nok melk av den grunn. Han stod plutselig stille i vekt, og da jeg skulle ha slike økedager forstod han plutselig hvor sulten han var, og hyyyylte. Jeg hadde ikke hjerte til å sulte han , og starta med mme i tillegg.
 
 
Du kan sikkert også finne nyttig info på ammehjelpen.no 
 
 du får sikkert hjelp av jordmora [:D] lykke til [:D] 
 
 
 
Back
Topp