Mat til fødselen

Sheherasade2017

Glad i forumet
Fødebagen er klar, men bør vel kanskje gjøre klar en pose med energi-mat for fødselen også? Hva pakker dere/har dere lyst på? Vanskelig å se for seg hva man kan ha lyst på mens man har rier, liksom. [emoji849]

- Energi-drikker?
- Protein-bars?
- Raske karbohydrater som boller?
- Frukt?
- Litt mat-serien?

Må vel bytte ut innholdet jevnlig... Hvordan gjør man dette?

(Og mat til mannen også...?)

Vi har pakket (lagt klart) Pepsi Max, vann, Skyr, proteinbarer og nøtter. Energidrikke var smart, skal noteres :) Tenkte også å kjøpe inn noe godis av noe slag, det hjelper veldig på mannen hvis man blir sliten eller uggen.

Sist hadde jeg med noen salte chips, ritzkjeks (min craving), iste og powerade. Spiste litt mat på sykehuset under fødselen, men det var snakk om 1/5porsjon av en middag, så samboer tok resten ;) denn gangen skal jeg også ha drikke som inneholder sukker (energi) og proteinbarer hvertfall, ellers ikke tenkt så mye :happy:

Sist hadde jeg med litt sjokolade og ei brus. Fødte på dagen så jeg spiste mat på sykehuset. Men tror mannen syntes det var greit med litt sjokolade innimellom. Kommer nok ikke til å pakke så mye denne gangen heller.

Ritzkjeks, små juicebokser og nøtter både i bar og pose har vi med :) og safarikjeks!

Jeg har ikke pakket noe enda, men tenker litt søtt og litt salt (vet ikke hva jeg får lyst på). Også både noe som gir rask energi og noe som metter litt mer :)

Jeg klarte ikke å spise noen ting forrige gang. Skulle lett hatt en ernæringsdrikk. Tror jeg hadde fått mer overskudd da. Hjelper ikke bare med raske karbohydrater heller, da man gjerne får en smell etterpå hvis man ikke har klart å spise noe.
Mine rier begynte kl 3 om natten og fødte ikke før 8 på morgenen dagen etter. Klarte rett og slett ikke å svelge ned noe mat [emoji29]

Tror jeg vil ha med alt jeg ikke kan spise nå så jeg kan fråtse litt når fødselen er over. Sjokolade, marsipan, chips, kjeks osv. Også håper jeg besteforeldre tar med seg hjemmelaget gjærbakst når de kommer for å se baby:Heartpink

Blir satt i gang på kvelden så tar med lavkarbomat jeg kan ha på hotellet hvor vi ligger første natten. Brisk knekkebrød, ost og kesam. Sukkerfri brus. Epler. Far får pakke med seg skikkelig mat.

Kjøpte inn en Battery til første fødsel. Den ble ikke fortært. Stod i kjøleskapet i to år og pakket den på nytt til fødsel nr 2. Fikk ikke tid å drikke den da, så den ble kastet etterpå:knegg: Denne gangen gidder jeg ikke ta med energidrikk.

Får man ikke mat da? Skjønner jo at en tar med seg snacks å sånn, men utover det, så får en vel det en trenger?

Får man ikke mat da? Skjønner jo at en tar med seg snacks å sånn, men utover det, så får en vel det en trenger?
Jeg fikk hvertfall servert mat (middag og brødmat, lå lenge i fødsel) kan ikke huske om samboer egentlig fikk, men jeg orket lite mat så han spiste hvertfall det som stod igjen

Du får mat når det er måltider, men kanskje ikke alltid lett å planlegge en fødsel til spisetider på et sykehus. Barnefar får nok ikke tilbud. Jeg er ikke glad i sykehusmat eller lukt så tar med litt snacks så både jeg og barnefar har litt "back up" å knaske på [emoji2]

Jeg tenker å ta med cola, vann, juice, ritz kjeks, salte potetgullskruer, sjokolade, lovehearts, kanskje litt nøtter og mandariner. Så vurderer jeg ta med polarbrød og salami til etter fødselen [emoji28] jeg er ikke kresen på mat, men sliter litt med den halvfabrikate sykehusmaten/lukta.

Pakket med en flaske som jeg fyller med vann på sykehuset og en pakke meg rosiner , hadde det med sist :) Muligens jeg kjøper noe energidrikke og, men får se :happy:

Jeg har kjøpt ritzkjeks, små bokser med eplejuice, pepsi max, nøtter og en vannflaske + en sjokoladeplate til samboeren :hilarious:
Står klart på kjølen i en pose så er bare til å ta det med seg når det skjer noe. :)

Kommer nok til å pakke med noe smått til samboeren, men ellers klarer jeg gjerne meg godt på det de har på sykehuset. Kanskje noen salte kjeks og vannflaske. :)

Fødebagen er klar, men bør vel kanskje gjøre klar en pose med energi-mat for fødselen også? Hva pakker dere/har dere lyst på? Vanskelig å se for seg hva man kan ha lyst på mens man har rier, liksom. [emoji849]

- Energi-drikker?
- Protein-bars?
- Raske karbohydrater som boller?
- Frukt?
- Litt mat-serien?

Må vel bytte ut innholdet jevnlig... Hvordan gjør man dette?

(Og mat til mannen også...?)
Jeg hadde ikke lyst på noe som helst ved forrige fødsel. Men jeg spurte etter brødskiver og appelsinjuice og gav meg ikke før jeg fikk det. Selv om de sa at det er ytterst uvanlig å orke å spise, noe de fikk rett i...

Orket ikke mat men vi tok i mot det som ble servert så fikk samboer spise litt - eneste jeg orket var mengder av gul saft og følgende som vi hadde med selv

- powerade
- nøttemix
- tørket frukt
- lakris (eeeeelsker lakris)
- fox/nox
- salte kjeks

Back
Topp